runjohan Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) PS: skal også ha den tven, men bestiller poste restante fra en nettbutikk i sverige, har sett den så langt nede som 26450,- SEK. Kursen er på ca 82. Tror også at kontrasten (dynamisk) er 3000 på m51 og 5000 på m61. Det skal være den eneste forskjellen i tillegg til designet. mye bra her: www.avforum.no 5093781[/snapback] Det stemmer Runjohan. På Samsungs hjemme sider skryter de av nytt panel som gir bedre dynamisk kontrast, men også bedre innsynsvinkel og at det er raskere panel. Det siste skjønner jeg ikke helt da så langt jeg kan se så har både M51 og M61 8ms responstid... Og M51 sies og ha bra innsynsvinkel også sånn som den er. (Og en annen ting, hvem i helvete sitter så langt ut på siden hvis de er interessert i det som skjer på TV'n? Må være mormor det da, som ligger å halvsover på sofaen., Men hun ser så dårlig alikevel..). Så.. Spørs hvor mye dette har å si i praksis. Det eneste må være den litt bedre dynamiske kontrasten. Men også der får jo R51/M51 ålreit omtale sammenlignet med andre LCD TV'er. Men alt dette vil jeg ikke tenke på nå som jeg har bestilt den Kanskje jeg kunne sluppet billigere unna. Men har hatt en kontrastsvak prosjektor i noen år nå, så.. håper de ekstra 2000 i kontrast gjør forskjell da. Åkke som, jeg tror folk som bestiller seg R51/M51 blir svært, svært fornøyde også. Men om designet er forskjellig på M51 og M61? Mener de er ganske like faktisk. PS: skal også ha den tven, men bestiller poste restante fra en nettbutikk i sverige, har sett den så langt nede som 26450,- SEK. Kursen er på ca 82. Den tanken slo meg også. Men... gjort er gjort. En grunn til at jeg ikke gjorde det er at det er en del ting å ordne selv. Når de sender varen til et postkontor i Sverige hvor du kan hente vden, så kan de ikke trekke bort svensk moms (fordi leveringen skjer i SVerige). Og når du passerer over grensen til Norge så må du betale norsk moms (oppå den svenske). Så når du kommer hjem må du fakse over kvitteringen på at du har betalt norsk moms til de som solgte deg tv'n. Da betaler de tilbake den svenske momsen fordi man skal ikke betale moms til begge land. MEN: man skal jo ikke betale moms av et beløp hvor momsen er medberegnet (fordi det er det du gjør på tollgrensa, de beregner moms av hele beløpet og den svenske momsen). Så etter alt dette kan du vise kvittering på tilbakebetalt moms fra sverige til norske myndigheter og så får du noen kroner tilbake fra den norske stat også fordi du betalte formye moms. Til de som ikke skjønte en dritt, velkommen i klubben. Skal se om jeg finner en link til de som gjør dette overpå AVforum.no. Fy faen. For et rot. Hehe. Tror jeg nøyer meg med bamsemoms. Takk. Dr.Peedee 5093991[/snapback] ja det hørtes vanskelig ut, men er ikke så ille. uansett så tenkte jeg kjøre i grønn fil.. Men disse samsung-skjermene som er omtalt vil nok passe utmerket til xboxen. sjekk: http://www.xboxyde.com/index_en.html mye bra gameplay videoer her. Endret 2. november 2005 av runjohan Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 ja det hørtes vanskelig ut, men er ikke så ille. uansett så tenkte jeg kjøre i grønn fil.. Men disse samsung-skjermene som er omtalt vil nok passe utmerket til xboxen. sjekk: http://www.xboxyde.com/index_en.html mye bra gameplay videoer her. 5094278[/snapback] Errr, kanske du ikke har lyst til det alikevel. Her er utdrag fra en post fra en kar som ringte tollvesenet om dette: (Fra avforum) "Etter å ha vært i telefon med tollvesenet, har jeg følgende bøtesatser klare: Grensa er på 6000 NOK for fri innførsel av elektroniske varer. Da trenger man heller ikke å fortolle. Innfører man en vare over denne verdi, inntil 8000 kr, blir boten 1900 kr, og de konfiskerer produktet. Alt over 8000 kr gir mye større bot og konfiskering av produktet. Boten er et forenklet forlegg, som kommer på rullebladet.. Mao, man bør ikke smugle ting av stor verdi / man bør ikke bli stoppet når man smugler ting av stor verdi.. Da er det jo like så greit å kjøre på rødt. Da betaler man norsk moms, og får tilbake den svenske.. Og ferdig med det. " Så, tenk to ganger før du sjanser på det. Kan bli en dyr TV hvis du må betale bot og kjøpe ny TV fordi de tar den andre. Dr.Peedee Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 ja det hørtes vanskelig ut, men er ikke så ille. uansett så tenkte jeg kjøre i grønn fil.. Men disse samsung-skjermene som er omtalt vil nok passe utmerket til xboxen. sjekk: http://www.xboxyde.com/index_en.html mye bra gameplay videoer her. 5094278[/snapback] Errr, kanske du ikke har lyst til det alikevel. Her er utdrag fra en post fra en kar som ringte tollvesenet om dette: (Fra avforum) "Etter å ha vært i telefon med tollvesenet, har jeg følgende bøtesatser klare: Grensa er på 6000 NOK for fri innførsel av elektroniske varer. Da trenger man heller ikke å fortolle. Innfører man en vare over denne verdi, inntil 8000 kr, blir boten 1900 kr, og de konfiskerer produktet. Alt over 8000 kr gir mye større bot og konfiskering av produktet. Boten er et forenklet forlegg, som kommer på rullebladet.. Mao, man bør ikke smugle ting av stor verdi / man bør ikke bli stoppet når man smugler ting av stor verdi.. Da er det jo like så greit å kjøre på rødt. Da betaler man norsk moms, og får tilbake den svenske.. Og ferdig med det. " Så, tenk to ganger før du sjanser på det. Kan bli en dyr TV hvis du må betale bot og kjøpe ny TV fordi de tar den andre. Dr.Peedee 5094317[/snapback] Ja tollvesenet er faktisk ganske nådeløse....ikke nok med at de tar tven din. De tar alt annet du har kjøpt. F.eks si du tar en svinesund tur og handler way over kvota....du kjøper masse kjøtt masse ost, masse snop, masse cola, og så handler du en god del over kvota di med la oss si elektroniske varer, eller sprit (som er lettere å overstige kvota med). Du putrer tilbake og treffer en uvemmelig tollbetjent på grensa, "hoi hoi, her har du visst med deg en del over kvota di ja....og du hadde ikke lyst å fortolle nei?"....den uhyggelige tollbetjenten tar hele lasset. Overstiger du den ene kvoten kan de ta alt du har kjøpt uansett om du holder deg under kvoten på akkurat det produktet. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Daa sitter jeg med en Samsung LE-32R51B fersk fra pressa. Har testet HD-klipp fra PC, DVD med kompositt () fra PS2, og spill fra PS2. Førsteinntrykket var veldig bra, og etter det gikk det bare oppover. Ut-av-boksen innstillinger på bildet var faktisk ikke så dårlige når det gjelder TV-signaler, og fra PC er det en drøm. Helt krystallklart bilde, og PS2'en gjorde ikke en dårlig jobb den heller. Kontrast og lysstyrke er fenomenalt, og etterslep finnes det ikke. Har bunkra meg opp med PC'en foran TVen nå, skriver derfra. Jeg er utrolig imponert, tv'en er lekker, og veldig brukervennlig. Dette er et must-buy! Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Daa sitter jeg med en Samsung LE-32R51B fersk fra pressa.Har testet HD-klipp fra PC, DVD med kompositt () fra PS2, og spill fra PS2. Førsteinntrykket var veldig bra, og etter det gikk det bare oppover. Ut-av-boksen innstillinger på bildet var faktisk ikke så dårlige når det gjelder TV-signaler, og fra PC er det en drøm. Helt krystallklart bilde, og PS2'en gjorde ikke en dårlig jobb den heller. Kontrast og lysstyrke er fenomenalt, og etterslep finnes det ikke. Har bunkra meg opp med PC'en foran TVen nå, skriver derfra. Jeg er utrolig imponert, tv'en er lekker, og veldig brukervennlig. Dette er et must-buy! 5096153[/snapback] Grattis Samme greiene her...må bare skaffe meg lengre datakabel slik at pcen kan stå et stykke lengre unna Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Daa sitter jeg med en Samsung LE-32R51B fersk fra pressa.Har testet HD-klipp fra PC, DVD med kompositt () fra PS2, og spill fra PS2. Førsteinntrykket var veldig bra, og etter det gikk det bare oppover. Ut-av-boksen innstillinger på bildet var faktisk ikke så dårlige når det gjelder TV-signaler, og fra PC er det en drøm. Helt krystallklart bilde, og PS2'en gjorde ikke en dårlig jobb den heller. Kontrast og lysstyrke er fenomenalt, og etterslep finnes det ikke. Har bunkra meg opp med PC'en foran TVen nå, skriver derfra. Jeg er utrolig imponert, tv'en er lekker, og veldig brukervennlig. Dette er et must-buy! 5096153[/snapback] Gratulerer Mattman! Jeg skal misunne deg helt til tirsdag til uka TV'n din fikk foresten best i test i siste nummer av "Hjemme PC" som jeg kjøpte meg i dag. "Dynamisk vidunder" skriver de. Fikk også best i test og "Suveren" i siste VI Menns Multimedia bilag. Utvilsomt et godt kjøpt! Men det viktigste er jo at du er fornøyd selv også Var det noe problem å stille inn riktig skjermoppløsning fra windows når du var tilkoblet PC'n? Dr.Peedee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det med tollen: Si at jeg kjøper meg en liten tv på 23" (et merke som også finnes i norge) mens jeg er på ferie i Sverige. Hvordan kan tollvesenet vite om dette er en tv jeg tar med meg fra norge og ikke handlet i sverige? Kanskje litt dårlig eksempel. Ta gjerne eksempel i et fotoapperat til 10 000,- Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Dr.Peedee: Absolutt ikke. Satte bare oppløsningen til 1360*768 før jeg koblet av PCskjermen og koblet til HDTVen. Når jeg startet PCen gikk alt helt glatt uten at jeg måtte gjøre noenting. Har lest noen innstillinger på nettet av TVen, og det gjør veldig stor forskjell. Signalene fra KabelTV ser ikke så ille ut, og DVDfilmer fra PS2-kompositt har fått en airbrush uten like! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Dr.Peedee: Absolutt ikke. Satte bare oppløsningen til 1360*768 før jeg koblet av PCskjermen og koblet til HDTVen. Når jeg startet PCen gikk alt helt glatt uten at jeg måtte gjøre noenting. Har lest noen innstillinger på nettet av TVen, og det gjør veldig stor forskjell. Signalene fra KabelTV ser ikke så ille ut, og DVDfilmer fra PS2-kompositt har fått en airbrush uten like! 5096557[/snapback] Flott!! Med andre ord, Windows kjenner igjen TV'ns mulige oppløsninger automatisk når den blir tilkoblet? Jeg finner ikke den oppløsningen per i dag, men det er vel fordi min monitor ikke støtter den oppløsningen. Har du fått noen PC spill til å virke i den oppløsningen? Tror jeg leste at doom3/quake 4 motorn tillot deg å endre til den oppløsningen ved hjelp av .cfg fil. Kanskje andre spill gjør det også. I FEAR kunne jeg f.eks ikke få 1280x1024 (native for min 19'' LCD) via menyen i spillet, men måtte inn i en cfg fil i spillets mappe og endre det manuelt). Har du tid - kom gjerne med et par screen shots av vindunderet ditt Dr.Peedee Endret 2. november 2005 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Ja, vi skal ha bilder av oppsettene deres. Det er det tråden handler om ! Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det med tollen: Si at jeg kjøper meg en liten tv på 23" (et merke som også finnes i norge) mens jeg er på ferie i Sverige. Hvordan kan tollvesenet vite om dette er en tv jeg tar med meg fra norge og ikke handlet i sverige? Kanskje litt dårlig eksempel. Ta gjerne eksempel i et fotoapperat til 10 000,- 5096412[/snapback] Da skjer dette "5.2.3. I andre tilfeller hvor en vares opprinnelse har betydning ved fortollingen, kan Tollvesenet kreve fremlagt de dokumenter, sertifikater og erklæringer mv som er nødvendig for å fastslå varens opprinnelse. Dokumentasjonen skal avgis i den form og med de tekster som til enhver tid er bestemt." Med andre ord, du må kunne bevise at du har kjøpt det i Norge, og alle varer av en sånn verdi som 10.000 kr blir registrert i en database, og har du et kamera til 10.000 kr bør du ta vare på kvitteringen og garantien din, uansett vil utsalgsstedet ditt ha dette i tilfelle du må få det bevist....hvis ikke du kan bevise at kameraet er kjøpt i Norge, kan og vil tollen mest sannsynlig konfiskere det. Lenke til kommentar
runjohan Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Det med tollen: Si at jeg kjøper meg en liten tv på 23" (et merke som også finnes i norge) mens jeg er på ferie i Sverige. Hvordan kan tollvesenet vite om dette er en tv jeg tar med meg fra norge og ikke handlet i sverige? Kanskje litt dårlig eksempel. Ta gjerne eksempel i et fotoapperat til 10 000,- 5096412[/snapback] Da skjer dette "5.2.3. I andre tilfeller hvor en vares opprinnelse har betydning ved fortollingen, kan Tollvesenet kreve fremlagt de dokumenter, sertifikater og erklæringer mv som er nødvendig for å fastslå varens opprinnelse. Dokumentasjonen skal avgis i den form og med de tekster som til enhver tid er bestemt." Med andre ord, du må kunne bevise at du har kjøpt det i Norge, og alle varer av en sånn verdi som 10.000 kr blir registrert i en database, og har du et kamera til 10.000 kr bør du ta vare på kvitteringen og garantien din, uansett vil utsalgsstedet ditt ha dette i tilfelle du må få det bevist....hvis ikke du kan bevise at kameraet er kjøpt i Norge, kan og vil tollen mest sannsynlig konfiskere det. 5097317[/snapback] Trodde det var anklageren som måtte bevise jeg... Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Trodde det var anklageren som måtte bevise jeg... 5098562[/snapback] Dette Norge, staten gjør som den selv vill og trenger ikke å bevise noe som helst. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ja, vi skal ha bilder av oppsettene deres. Det er det tråden handler om ! Enig... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ja, staten er åpenbart fienden her. Snarere enn organiseringen av oss alle, eller? Får være grenser til naivitet. Hold fokus. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Da har jeg tatt noen bilder fra oppsettet, kablene er ikke gjemt vekk, TV-bordet er fra sløyden '94 og ellers har jeg ikke ryddet for dere i det hele tatt. Akkurat som det skal være. Bildene svarer på spørsmålene dine, Dr.Peedee! HD! Har ikke noen spill på datan i denne oppløsningen, men det lille bildet strekker seg, er ikke ødeleggende på noen måte. Endret 3. november 2005 av MattMan Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Da har jeg tatt noen bilder fra oppsettet, kablene er ikke gjemt vekk, TV-bordet er fra sløyden '94 og ellers har jeg ikke ryddet for dere i det hele tatt. Akkurat som det skal være. Håper bildene svarer på spørsmålene dine, Dr.Peedee! Har ikke noen spill på datan i denne oppløsningen, men det lille bildet strekker seg, er ikke ødeleggende på noen måte. 5100482[/snapback] Dæven steike døtte mæ! Lekkert. Bildene svarer det viktigste spørmålet: lekkert? Svar: Ja, lekkert. Gleder meg til neste uke når jeg får min M61 40tommer , og enda mere til xbox360'n kommer. Og det blir ikke trist å se filmer heller på den TV'n. Selv om denne tråden ikke er om pc spill, så kan du jo sjekke denne tråden for å lese om hvordan sette custom resolution på diverse spill på PC for HDTV spilling. Og denne: widescreengaming.com og her også får en liste over widescreen støtte for en rekke spill : http://www.tigerdave.com/wgl/ Ellers for å lese mere om Xbox360 og HDTV så les aktuelt fra samme forum som fra linken over på www.avsfourm.com sin HDTV gaming tråd. Er en del inntrykk der fra folk som har spilt xbox360 på stands i walmart og EB games butikkene i statene. Dr.Peedee Endret 3. november 2005 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Her er mitt da. TVbordet er fra min gamle tv heh.. skal prøve å få tak i nytt men foreløpig funker dette greit. Er litt rotete siden jeg har så kort datakabel fra tven at pcen må stå helt oppe med tven. Har bestilt meg en 10 meter kabel slik at jeg får lagt den langs veggen og får flytta pcen til en mer praktisk plass. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Her er mitt da. TVbordet er fra min gamle tv heh.. skal prøve å få tak i nytt men foreløpig funker dette greit. Er litt rotete siden jeg har så kort datakabel fra tven at pcen må stå helt oppe med tven. Har bestilt meg en 10 meter kabel slik at jeg får lagt den langs veggen og får flytta pcen til en mer praktisk plass. 5102512[/snapback] er det Viewpia 32 som fikk en 2 på http://lp.aftenposten.no/ego/Hovedfelt_art...icle1145452.ece ? Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Her er mitt da. TVbordet er fra min gamle tv heh.. skal prøve å få tak i nytt men foreløpig funker dette greit. Er litt rotete siden jeg har så kort datakabel fra tven at pcen må stå helt oppe med tven. Har bestilt meg en 10 meter kabel slik at jeg får lagt den langs veggen og får flytta pcen til en mer praktisk plass. 5102512[/snapback] er det Viewpia 32 som fikk en 2 på http://lp.aftenposten.no/ego/Hovedfelt_art...icle1145452.ece ? 5102546[/snapback] Det er Viewpia 37" ...er helt fornøyd med tven. Forresten ga anmelderen du skriver om 3 til Samsung tven til Mattman Endret 3. november 2005 av Crockett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå