L.Arve Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kjøpte meg Club3D 7800GT kort fra mpx.no for noen dager siden. Vifta på dette kortet bråker noe helt hinsides. Jeg ønsker derfor å justere ned hastigheten på vifta til jeg får tak i en Zalman VF700. Finnes det noe software som kan gjøre dette? Setter pris på evt. løsningsforslag. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Bruk Rivatuner som du finner her: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 Lenke til kommentar
L.Arve Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Takk for tips. Prøvde Rivatuner nå. Satte Fan Speed Settings under System Tweaks menyen. (28,43,43%) Vifta kjører fremdeles på fullt. Satte Rivatuner til å kjøre på startup og "send to tray on close". Må jeg stille på noe mer for å få senket hastigheten? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Takk for tips. Prøvde Rivatuner nå.Satte Fan Speed Settings under System Tweaks menyen. (28,43,43%) Vifta kjører fremdeles på fullt. Satte Rivatuner til å kjøre på startup og "send to tray on close". Må jeg stille på noe mer for å få senket hastigheten? 5067626[/snapback] Hvor får VF700 strømmen sin fra? Er den tatt fra en drev, så er det ikke mulig. Den må være tatt fra selve skjermkortet . Endret 28. oktober 2005 av Seian Lenke til kommentar
L.Arve Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvor får VF700 strømmen sin fra? Er den tatt fra en drev, så er det ikke mulig. Den må være tatt fra selve skjermkortet . 5071423[/snapback] Nå tror jeg du missforsto meg. Jeg ønsker å begrense viftehastigheten på den orginale vifta til jeg får hjem en Zalman VF700. Leste nettop på forumet for Rivatuner at det ikke støtter 7800GT mtp. viftekontrollering. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Nå tror jeg du missforsto meg. Jeg ønsker å begrense viftehastigheten på den orginale vifta til jeg får hjem en Zalman VF700. Leste nettop på forumet for Rivatuner at det ikke støtter 7800GT mtp. viftekontrollering. 5071600[/snapback] Jeg har XFX 7800GT, og bruker rivatuner til å styre vifta, funker som bare rakkern. Endret 28. oktober 2005 av gaardern Lenke til kommentar
L.Arve Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Fikk ikke Rivatuner til å fungere på mitt kort. Prøvde å bytte drivere frem og tilbake uten resultat. En lokal datasjappe hadde heldigvis Zalman kjøleren inne, så nå er jeg kvitt støyen. Zalman kjøleren ferdig montert: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490049 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå