Naxos Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har nylig gått til anskaffelse av en HP ze2247 bærbar pc.. (Den dinside.no kåret til åretst studentpc), og er svært fornøyd. Men, for noen få dager siden, da jeg kom hjem og skulle starte maskinen, gikk det heller dårlig. Det kommer to veldig høye pipelyder fra høyttalerene (noget lik lydene som kommer når man f.eks. starter en stasjonær uten rambrikker), og strømlysene lyser, men det er alt. Den går ingen vei, skjermen er helt svart og det er ikke antyding til lyder fra verken cpu eller hdd. Pcen funket helt supert da jeg gikk hjemmefra, og det eneste jeg gjorde da jeg gikk var å lukke igjen "lokket" for at den skulle gå i ventemodus. Noen erfaringer, tips, råd eller lignende? Er rimelig forvirret selv.. På forhånd takk, mvh Joachim. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Naxos skrev: Jeg har nylig gått til anskaffelse av en HP ze2247 bærbar pc.. (Den dinside.no kåret til åretst studentpc), og er svært fornøyd. Men, for noen få dager siden, da jeg kom hjem og skulle starte maskinen, gikk det heller dårlig. Det kommer to veldig høye pipelyder fra høyttalerene (noget lik lydene som kommer når man f.eks. starter en stasjonær uten rambrikker), og strømlysene lyser, men det er alt. Den går ingen vei, skjermen er helt svart og det er ikke antyding til lyder fra verken cpu eller hdd. Pcen funket helt supert da jeg gikk hjemmefra, og det eneste jeg gjorde da jeg gikk var å lukke igjen "lokket" for at den skulle gå i ventemodus. Noen erfaringer, tips, råd eller lignende? Er rimelig forvirret selv.. På forhånd takk, mvh Joachim. 5063285[/snapback] -Prøv å starte med kun strøm. -Prøv å starte med kun batteri. -Ta ut batteriet, fjern strømmen og trykk inn av/på knappen i 2 minutter, og prøv de to første trinnene igjen. -Clear CMOS er som regel et godt tips, men så vidt jeg husker er det ikke batteri eller jumper tilgjengelig for kunden på denne serien. Har ikke servicemanualen her nå. Eventuelt slå på tråden i morgen på 81562070 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå