Gå til innhold

Korrupte data? HVORFOR!?!

Stigma

Anbefalte innlegg

Hei!

En stund etter jeg hadde satt sammen min nye server med 4 120gig's disker begynnte jeg å få en del problemer md at noen downloads (som regel gjennom FTP) var fulle av feil. For eksempel var det så mange som 300 header feil i noen divx filmer, noe som gjorde at de ikke ville spille i det hele tatt uten divfix, og det ble masse sync errors etter divfix.

Først trodde jeg det var en a IBM diskene mine som hadde blitt koruptert, så jeg skiftet systemet over til en av mine WD disker og koblet uten den gamle for å være sikker... men neida, nå ser det ut til å forsette likevel.

Maskinen er ikke overkloket, filene som jeg kopierer er feilfrie på serveren's side, og det er bare av og til feilene kommer, og når de kommer viker det helt random hvor i filen de oppstår.

Kan noen hjelpe meg? Gi meg noen forslag til hva jeg kan prøve! Det er så frustrerende å ha over halfparten av det jeg laster ned bli ubrukelig!

Alle filer ser ut til å bli helt ok når jeg laster over samme linjen og samme OS på den andre maskinen min GRRR! så frustrerende!

-Stigma

System:

WinXP

Duron 1,2

2x120 WD

2x120 IBM

Bare spør etter mer om det kan være noe annet som er relevant..

[ Denne Melding var redigert av: Stigma på 2002-08-23 22:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke antivirus nei

Men brannmur ja! Kan det ha noe med saken å gjøre??

-Stigma

ED: Idiotisk av meg å ikke si hva jeg kjører =P jeg bruker zonealarm pro på "stealth" mode, altså max sikkerhet, og learn mode for at den skal slippe inn/ut de programmene jeg bruker

Den andre maskinen har ikek brannmur (pga den brukes bare "av og til" til spill mens denne server 24/7)

[ Denne Melding var redigert av: Stigma på 2002-08-23 22:06 ]

Lenke til kommentar

vet ikke om jeg forsto rett, men jeg har hatt samma problem med filservern min i LAN når jeg overførte filer.....filmer ble korrupta og greier....det var pga nettverkskabelen var litt føcka(hadde gjort den om fra twisted). Det kan også være IDE kablene dine tror jeg...

Lenke til kommentar

Hmm.. nå har jeg slått av brannmuren (zonealarm pro), og det KAN se ut til at det var den som forårsaket problemene... ihverfall har jeg ike fårr flere errors på de siste 140MB jeg har tatt ned.

Jeg kan ikke si noe sikert før i morgen etter at jeg kan teste alt som blir lastet ned i natt i såfall.

Men, sett av dette var løsningen, jeg trenger fremdeles å høre en forklaring eller teori på hvorfor det skjedde. Jeg har ikke stor greie på brannmurer generellt sett, men jeg trodde at enten fikk du kontakt eller ikke. Jeg viste ikke det kunne gi korrupsjon. Hvilke instillinger må jeg i såfall forandre i brannmuren (og hvorfor?).

-Stigma

Lenke til kommentar

Nonamed,

jeg tviler seriøst på at det er verken IDE kablene mine eller TP kablen min til routeren. I såfall ville jeg fått korrupt data mellom maskinene internt på nettverket også, og det har jeg ikke. Jeg kopierte over 60gig til spillmaskinen før jeg reinstallerte serveren slik at jeg kunne renformatere system harddisken. Jeg hadde merket det da.. (men da hadde jeg ikke ena installert zonealarm).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...