Martin-_ Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei! Jeg driver og prøver å legge inn Windows 98 på en gammel Comprakk-maskin, og sliter litt... Den hadde Windows XP fra før, men det har jeg fått fjernet ved å starte maskina med win xp cd i, å så formatere. Ved å gjøre dette fikk jeg også tilbakestillt filsystemet til FAT32, istedet for NTFS som win 98 ikke støtter Så begynner problemene... Jeg har ikke noen original win 98 cd, så jeg får ikke bootet maskinen med en slik. Jeg har laget en win 98 boot-diskett, men diskettstasjonen skreiker... Det jeg skulle hatt er altså en boot cd, som kun startet dos-modus med cd-rom, slik som en win 98 boot-diskett gjør. Noen som hvet hvordan man lager en slik "boot cd"? Jeg har søkt i Windows Hjelp, men finner ingenting... Jeg hvet at dette lett kan fikses ved å sette inn ny diskettstasjon, flytte HD'en over ei en maskin som fungere o.s.v, men det er uaktuellt å gjøre slike inngrep... Håper noen kan hjelpe meg Med vennlig hilsen Martin Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kjøp ny diskett stasjon Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har du prøvd Ultimate Boot CD? Lenke til kommentar
Martin-_ Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Takk for hjelpen, fprøve Ultimate boot-cd, men det ble til at jeg byttet ut diskettstajsonen istedet... Så nå er den gamle compaq-maskina oppe å kjører! -Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå