Gå til innhold

90-100 % cpu :O

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått mine nye deler og alt ser helt ok ut , skal aktivere amd cool and quite men har et lite problem .

Hvis jeg f.eks nå extracter en fil på 4,5 gb med winrar så går prosessoren / cpu èn opp i 90-100 % effektbruk og står å jokker mellom disse to tallene.

Hver gang jeg tar opp Windows Task Manager eller åpner en mappe så skyter cpuèn seg opp i 85-100 % effekt bruk i ca noen hundredels sekunder.

Hva er det som skjer ?

Dette er mine specs :

#AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte ( San Diego )

#Asus GeForce 7800GTX 256MB GDDR3 2xDVI-I EN7800GTX, PCI-Express, ViVo/HDTV

#MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

#Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

#Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

#Western Digital Caviar 8 mb chace 200 GB IDE 7200 RPM

Hvis problemet ikke løser seg så tar jeg den med inn på komplett slik at de kan gå igjennom den 100 % at alt av bios osv er riktig .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cool & Quiet kjører hastigheten på CPU ned, og samtidig senker volt styrken på CPU når maskina ikke jobber. Dette gjør at maskina jobber saktere men varmegangen blir mindre og viftene mere støysvake (visst de kan kjøres saktere).

Med en gang maskina begynner å jobbe hardere så vil denne mekanismen kjøre opp igjen volt og MHz og det er nok akkurat når det skjer at du ser CPU i 100%

Lenke til kommentar
Cool & Quiet kjører hastigheten på CPU ned, og samtidig senker volt styrken på CPU når maskina ikke jobber. Dette gjør at maskina jobber saktere men varmegangen blir mindre og viftene mere støysvake (visst de kan kjøres saktere).

Med en gang maskina begynner å jobbe hardere så vil denne mekanismen kjøre opp igjen volt og MHz og det er nok akkurat når det skjer at du ser CPU i 100%

5062878[/snapback]

Ok , jeg merket at når ingen ting ble gjort så var min multiplier på 5 x . Men når jeg åpnet noen mapper osv så gikk den opp litt + at mhz steg fra 1005 til 2400 . Så jeg har nok klart å aktivere den nå :D

Var skikkelig gøy å få nye deler :) når jeg hadde en ahtlon xp 2400+ før :p...

Hvilken del av forumet skal jeg poste Bios informasjon eller bilder hvis jeg lurer på noe ?

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har nettopp fått mine nye deler og alt ser helt ok ut , skal aktivere amd cool and quite men har et lite problem .

Hvis jeg f.eks nå extracter en fil på 4,5 gb med winrar så går prosessoren / cpu èn opp i 90-100 % effektbruk og står å jokker mellom disse to tallene.

Hver gang jeg tar opp Windows Task Manager eller åpner en mappe så skyter cpuèn seg opp i 85-100 % effekt bruk i ca noen hundredels sekunder.

Hva er det som skjer ?

Dette er mine specs :

-----------> #MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Hvis problemet ikke løser seg så tar jeg den med inn på komplett slik at de kan gå igjennom den 100 % at alt av bios osv er riktig .

5062831[/snapback]

Der har du problemet ditt :tease:

Lenke til kommentar
Hei

Hva er det som skjer ?

Dette er mine specs :

-----------> #MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

5062831[/snapback]

Der har du problemet ditt :tease:

5065903[/snapback]

Hva mente du med det :p ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...