t0bbi Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Har gått til anskaffelse av en acer bærbar pc, noen som har positive\negative erfaringer når det gjelder servicen til acer? Har de lang service tid hvis maskinen må sendes inn på service og lignende? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Tok ca 1uke for meg. Ble sendt tilbake som ekspress overnatt Knall gode bærbare er det i allefall. Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 min Acer Aspire 1694 er på vei tilbake til meg i posten nå. mitt problem var en produksjonefeil på tastaturet. de gjorde tilsynelatende ingen ting før jeg ringte og maset. da fikk de plutselig opp farten... jeg har ringt Acer support fire ganger den siste måneden, gjennomsnittlig ventetid har vært litt over 10 minutter. maks litt over 20 minutter som ikke er bra i det heletatt. i dag kom jeg igjennom før det var gått to minutter Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 samme hos meg. Supporten (800 nummeret) er en av de verre jeg harvært borti. De brukte vel 1-2 mnder på en servicesak, der usb portene ikke fungerte. Og på den andre drøyet hovedkortet noen uker... Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ser denne tråden er gammel, men var det jeg fant på acer suport.. Har en Acer Aspire 7520G som blir sinsykt varm. (Core 65c, GPU 75c) bare ved å ha maskinen med skrivebordet i Vista oppe.. Prøver jeg på noe så greit og enkelt som PKR (3D poker) med laveste innstillinger for oppløsning ol og bare kjører i vindu istedenfor fullscreen, så flyr verdiene i taket. (CORE 87c, GPU 96c) Ringte inn til acer for å høre om åssen det står til med garanti hvis jeg åpner maskina for å fjærne støv og eventuelt ta bort gammel, å få på ny kjølepasta.. Maskina er kjøpt juli 2007. Det var ikke lenger garanti på maskina fikk jeg beskjed om, så det kunne jeg gjøre som jeg selv ville med.. (er det ikke egentlig 3 eller 5 års garanti???) Uansett så har jeg skrudd mye pc før, men bare hatt fra hverandre 1 laptop før. Jeg lurte da på om det fantes en rep håndbok, der det står hvor skruer til hva sitter og hvor man bør begynne for å nappe av deksler ol. Ja, det skulle finnes under c:acer/handbook, noe det ikke gjør. Så spurte jeg om han ikke bare kunne maile meg et eksemplar. Det kunne han ikke, siden det ikke var noe dem pleide å gjøre og det ville bli for mye jobb.. Jeg kjenner igjen god service når jeg hører det, og dette var IKKE god service. Min neste laptop kommer ikke til å være en acer iallefall. Jeg har søkt litt på maskina etter den såkaldte "handbook" og fant den under c:book. Men der står det jo ikke noe som har med demontering av maskina å gjøre.. Bare enkle duste ting som ikke gjør seg på papiret jeg tørker meg med engang.. Hva med å ha kompetente folk i suport avd? Har søkt litt på nett og jeg må betale $25 for den boka jeg skal ha på ei side jeg absolutt ikke har tenkt til å legge ut Visa'n til min værste fiende engang.. Noen som har noen forslag til hvor jeg kan finne rep boka til denna maskina, eller noen andre tips og triks? Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Har dessverre ikke noen manual på disse, men såvidt jeg kan se har Acer kun 1års garanti, med mindre du kjøper Extended warranty 5års reklamasjon gjelder dog fortsatt! Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Har dessverre ikke noen manual på disse, men såvidt jeg kan se har Acer kun 1års garanti, med mindre du kjøper Extended warranty 5års reklamasjon gjelder dog fortsatt! Akkurat det jeg ikke forstår.. Acer har 1 års garanti, men jeg har 5 års garanti.. noe som skurrer i de siste 4 åra der. Hva har jeg service på de siste 4 åra? Skjønner at batteri levetiden er noe jeg ikke har garanti på, derfor tar jeg ut batteriet og bruker det stortsett bare når jeg trenger det, så blir det ikke klapplada, så det er som nytt enda. Men hvis jeg skrur opp maskina mi og gjør de tinga jeg snakka om, vil det slå tilbake på meg seinere hvis noe feil skulle skje med maskina.. Feks. at jeg brenner et skjermkort eller ei rambrikke ol.. Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Garanti og reklamasjon er to forskjellige ting Kan ikke se noen Acere med 5års garanti? Forskjellene ser du her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16 Batterier har vel forøvrig også 1års garanti? Såvidt jeg vet, kan du kun bytte harddisk og minne uten at garantien ryker. Hvis en eventuell feil oppstå, fordi du har tuklet med maskinen, så vil du ikke få dette fikset gratis. Mulig et noe uklart svar, er ikke heelt med enda Lenke til kommentar
troari Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Ser denne tråden er gammel, men var det jeg fant på acer suport.. Har en Acer Aspire 7520G som blir sinsykt varm. (Core 65c, GPU 75c) bare ved å ha maskinen med skrivebordet i Vista oppe.. Prøver jeg på noe så greit og enkelt som PKR (3D poker) med laveste innstillinger for oppløsning ol og bare kjører i vindu istedenfor fullscreen, så flyr verdiene i taket. (CORE 87c, GPU 96c) Ringte inn til acer for å høre om åssen det står til med garanti hvis jeg åpner maskina for å fjærne støv og eventuelt ta bort gammel, å få på ny kjølepasta.. Maskina er kjøpt juli 2007. Det var ikke lenger garanti på maskina fikk jeg beskjed om, så det kunne jeg gjøre som jeg selv ville med.. (er det ikke egentlig 3 eller 5 års garanti???) Uansett så har jeg skrudd mye pc før, men bare hatt fra hverandre 1 laptop før. Jeg lurte da på om det fantes en rep håndbok, der det står hvor skruer til hva sitter og hvor man bør begynne for å nappe av deksler ol. Ja, det skulle finnes under c:acer/handbook, noe det ikke gjør. Så spurte jeg om han ikke bare kunne maile meg et eksemplar. Det kunne han ikke, siden det ikke var noe dem pleide å gjøre og det ville bli for mye jobb.. Jeg kjenner igjen god service når jeg hører det, og dette var IKKE god service. Min neste laptop kommer ikke til å være en acer iallefall. Jeg har søkt litt på maskina etter den såkaldte "handbook" og fant den under c:book. Men der står det jo ikke noe som har med demontering av maskina å gjøre.. Bare enkle duste ting som ikke gjør seg på papiret jeg tørker meg med engang.. Hva med å ha kompetente folk i suport avd? Har søkt litt på nett og jeg må betale $25 for den boka jeg skal ha på ei side jeg absolutt ikke har tenkt til å legge ut Visa'n til min værste fiende engang.. Noen som har noen forslag til hvor jeg kan finne rep boka til denna maskina, eller noen andre tips og triks? Her har du link til service manual: http://www.2shared.com/file/3900367/f777f8...G_BOOK.html?s=1 Det var vist feil maskin er har du for 7520G http://rapidshare.com/files/224381111/SG_A...0_BOOK.pdf.html Endret 22. april 2009 av troari Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Her har du link til service manual: http://www.2shared.com/file/3900367/f777f8...G_BOOK.html?s=1 Det var vist feil maskin er har du for 7520G http://rapidshare.com/files/224381111/SG_A...0_BOOK.pdf.html Hvordan du fant den er mer enn jeg skjønner, men jeg bøyer meg i støvet å takker og bukker. Etter å ha sett litt i manualen, ser jeg at dekselet på toppen sitter skrudd fra undersia.. Ikke sikkert jeg hadde tatt den uten denna manualen. Igjen Takk for hjelpa. Nå skal jeg skru. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå