Bone Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei! Jeg har en en litt pussig døgnrytme som varierer veldig, men det er ikke problemet, men det fører derimot til et lite ønske; Når jeg bestemmer meg for å legge meg, eller dra på jobb, eller slikt, så ønsker jeg at jeg kan trykke på en "Hurtigknapp", eller en link til en fil (.bat?), som starter diverse programmer; O&O Defrag, NOD32, Spybot og Ad-Aware.. ..men, alle kan jo ikke kjøres samtidig, eller!? Fordi; jeg skulle ønske at når jeg var så trøtt og ville bare gå rett til seng, så kunne jeg bare trykke på den linken, eller whatever, så startet alle "maintenance" -programmene, og gjorde oppgavene sine "i rekkefølge", mens jeg da går for å legge meg, slik at maskinen er i "tipp topp" til neste gang.. Desverre er det ikke bare å stille det inn "automatisk", slik at den gjør oppgaven på et gitt tidspunkt på en gitt dag, da jeg, som sagt, har en svingende døgnrytme. Av og til vil jeg være våken (og vil bruke PC'n) på det "innstilte" tidspunktet, av og til ikke.. Ønsker at det ene programmet starter etter at det andre har gjort seg ferdig.. Håper dere skjønner problemet / forespørselen?! Takk for svar! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 hmm.. Ingen som vet? Lenke til kommentar
gresh Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Du kan lage .bat fil som starter programmene dine med start /wait program.exe [argumenter] Når en bruker "start /wait" venter bat fila på at gjeldende program er ferdig før neste linje i bat fila utføres. START /WAIT "%ProgramFiles%\OO Software\Defrag Professional\oodcmd.exe" /STEALTH:C START /WAIT %ProgramFiles%\Spybot\SpybotSD.exe /autocheck /autoclose EXIT I eksempelet over vil O&O Defrag først defragmentere stasjon C: med Stealth metode og deretter utføre en scan med spybot. Du finner som regel parameterene som gjelder for programet ved å starte pgogrammet med "prog.exe /?" eller ved å se gjennom hjelpefil eller dokumentasjon som følger med. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Batchrun har en del muligheter og det er gratis http://www.outertech.com/index.php?_charis...ge=product&id=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå