MrJavalava Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei. Jeg tenker på å bytte kabinett. Det jeg har er ganske jalla Q-tec 6052MDL (en blikk boks) som lager en del støy (med de 4 viftene som er påmontert..). Jeg har vurdert en bzerk, men jeg er primært ute etter ett støysvakt kabinett, som ser litt kult ut (men skal ikke holde meg våken om natta med blinkelys o.l.). Dessuten vil jeg trenge en psu som også er støysvakt (jeg har en 350W akkurat nå). Forslag? Foressten jeg har ett MSI K8T Neo2-FIR hovedkort, vil det kunne oppstå problemer med å sette ledningene på pinnene riktig (power, reset, etc..)? Opplevde at Q-tec kabinettet hadde kontakter som ikke gikk sammen med hovedkortet. Er det en standard for hvordan pinnene skal stå iforhold til tilkobling? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) hva enn du gjør, ikke kjøp bzerk. er veldig dårlige og alt for mye plastik, og forresten har du linket til image&shapetec. Ville gått for lian li eller lingnende. har thermaltake(se signatur) og er veldig fornøyd med det. Endret 26. oktober 2005 av haakie Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 hva enn du gjør, ikke kjøp bzerk. er veldig dårlige og alt for mye plastik, og forresten har du linket til image&shapetec. Ville gått for lian li eller lingnende. har thermaltake(se signatur) og er veldig fornøyd med det. 5063086[/snapback] Hehe... bZerk så egentlig stilig ut, men det er vel det "indre" som teller. Lian li? Er det noen kabinetter som skiller seg ut iforhold til andre? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg er primært ute etter en stillegående maskin (totalt sett...). Q-tec kabinettet kommer originalt med 2 80 mm vifter (som bråker som fy!) og ei 120 mm (?) vifte bakpå (jeg tror kanskje den er også 80 mm). Slik som jeg har det nå, hører jeg maskinen ganske godt i rommet, siden det er ikke noe som holder igjen støyen. Så forslag på på oppsett av en stillegående (sånn ca. på bærbar pc nivå rundt 21 db hvis det er mulig) maskin hadde vært fint, siden jeg har forholdt meg stortsett til laptoper de siste åra har jeg ikke så mye ekspertise på dette feltet. Jeg har ikke lyst til å kludre med vannkjøling, selv om jeg vet at det er det mest idelle for at maskinen skal bli mest mulig stille.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 hva med å bytte ut viftene med noen stille gående? kan på sterkeste anbefale papst vifter, de er vært de ekstra kronene de koster har selv en 120mm som ligger på 16,5db Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Først av alt så bør du kjøpe en mist 500w psu, som er meget stillegående. Dersom du vil punge ut noen lapper kan du jo gå for vifteløs psu fra silenx også da . Lian Li lager meget gode kabinetter. Ta en titt på microplex, de selger de fleste . Jeg kan anbefale det kabinettet her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6070BSCAND Dersom du er ute etter en veldig stillegående pc, så bør du sikkert også vurdere å bytte cpu og kanskje også gpu kjølere. Thermaltake sonic er en passiv kjøler, som kjøler meget bra . Men det er vel kabinett og psu du er ute etter i første omgang kanskje?(ikke en gang vurder å beholde den q-tek psuen!) Hvor mye penger har du tenkt å legge i det her? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Hvor mye penger har du tenkt å legge i det her? 5064172[/snapback] Rundt 2500 kr... Har følgende: Hovedkort: MSI K8T Neo2-FIR CPU: AMD CPU Athlon-64 3000+ S-939 1.8GHz 512kB Boxed Grafikk kort: NVIDIA 6600 Kabinettet bør helst ikke være altfor trangt. Foressten har noen mer konkrete bilder av lian li kabinettet, Microplex hadde ikke all verdens av informasjon der... Endret 26. oktober 2005 av MrJavalava Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Jeg kan jo vise deg et lite drømmeoppsett til meg selv for 2500,- : Kabinett: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6070BSCAND PSU: http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...4645&plid=14645 eller https://prisguiden.no/produkt/33435 CPU-kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314328&cks=PRL Det bør bli temmelig nøyaktig 2500kr EDIT: Litt feil linking Endret 26. oktober 2005 av sablabra Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 CPU-kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314328&cks=PRL Nifs cpu kjøler... Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Det hadde vært greit med en psu som hadde mulighet for IDE... Mist støtter ikke det såvidt jeg ser. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Foressten har noen mer konkrete bilder av lian li kabinettet, Microplex hadde ikke all verdens av informasjon der... Søk og du skal finne! Her er noen få bilder. Fyr opp Google selv noen ganger Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Jeg har bestemt meg for å investere i Lian Li, Mist og Thermalright (den kobberdingen..), jeg kjøper alt via Microplex som generellt sett er billige, bare synd at ikke Microplex har Thermaltake Sonic Tower. Litt teit at Microplex ikke har forhåndsbetaling, men de liker vel postoppkrav... Det er enda ikke for seint å si ifra om det fins noe bedre forslag, siden Microplex's side for øyeblikket er nede av en eller annen grunn. Endret 27. oktober 2005 av MrJavalava Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har du fått delene enda? Spent på å høre hvordan det fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå