Gå til innhold

Musikkprogram til å lage egne remixer i.

pApRiKa

Anbefalte innlegg

Mulig jeg har postet denne feil..men jeg visste ikke hvor jeg skulle legge den.

Vi er en gjeng som skal framføre en dans på skolen, hvor jeg ble spurt om å ordne noe musikk.

Finnes det noen musikkprogram jeg kan laste ned som er slik omtrent habile, som man kan redigere og lage sine egne remixer i osv..?

Programmet trenger ikke å være så komplisert som mulig med tanke på hvem som skal bruke det :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv traktor når jeg mixer på pcen. Det er ikke så veldig avansert (jeg savner en del funksjoner) men det funker tilferedsstillende.

Jeg brukte vel ca. en fire fem kvelder på rad så kunne jeg lage brukbare mixer.

Men merk at det ALDRI vil komme opp imot det å mikse med miksepult m/cd eller platespillere... Veldig basic program. Enkelt og forstå, og hvis du kjenner sangene du skal spille av godt (vet når sangene begynner å slutte etc.) er det veldig lett å få til noe som høres greit ut.

Hva slags musikk har du tenkt til å spille? Jeg har møtt på store utfordringer når jeg skal mixe rap, mens vanlig "partymusikk" funker fett. Trance er også litt vrient ettersom en del sanger har så stor forskjell på hastigheten BPM (beats per minute)

Men alt i alt, et meget enkelt og godt program. Kanskje det beste mikse programmet til PC :thumbup:

og forresten, du skal ikke remikse, men mikse ;) remixing er at du lager en sang på ny, ikke at man lager overganger mellom to sanger :yes:

edit: riktig kategori ville vært musikk forumet ;)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hmm.. :p Traktor er med andre ord et live mikse program... du mikser mens du spiller, men man kan jo bruke loops for å gjøre sangen lenger... men å bytte om biter av sangen/endre sangens rekkefølge er jeg ikke sikker på om den klarer... men bruker du headphones ved siden av går det vel an på et vis... du får kjøpe/laste ned og teste ut litt og se hva du finner ut :thumbup: lurer du på noe så spør :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker selv traktor når jeg mixer på pcen. Det er ikke så veldig avansert (jeg savner en del funksjoner) men det funker tilferedsstillende.

Jeg brukte vel ca. en fire fem kvelder på rad så kunne jeg lage brukbare mixer.

Men merk at det ALDRI vil komme opp imot det å mikse med miksepult m/cd eller platespillere... Veldig basic program. Enkelt og forstå, og hvis du kjenner sangene du skal spille av godt (vet når sangene begynner å slutte etc.) er det veldig lett å få til noe som høres greit ut.

Hva slags musikk har du tenkt til å spille? Jeg har møtt på store utfordringer når jeg skal mixe rap, mens vanlig "partymusikk" funker fett. Trance er også litt vrient ettersom en del sanger har så stor forskjell på hastigheten BPM (beats per minute)

Men alt i alt, et meget enkelt og godt program. Kanskje det beste mikse programmet til PC :thumbup:

og forresten, du skal ikke remikse, men mikse ;) remixing er at du lager en sang på ny, ikke at man lager overganger mellom to sanger :yes:

edit: riktig kategori ville vært musikk forumet ;)

5063685[/snapback]

Hvis du har et lydkort med 2x stereoutganger, så kobler du de til ekstern miksepult. Har du i tillegg en MIDI-kontroller, kan du styre hele programmet fra den. Da blir det helt på nivå med vanlig miksing (cd/plater)... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...