Gå til innhold

Nod32 + Messenger = upassende

Anbefalte innlegg

God dag.

Fikk sletta Norton og skaffet meg Nod 32. Problemet er så: Msn messenger virussøk har ingen "bane", dermed kan ikke jeg motta filer uten virus scan. Norton hadde en egen .exe for å bruke i msn. Nod 32 har ikke det, eller? Bare lurer, det er så klønete at hele nod 32 skal starte opp som eget vindu bare for å scanne et tekstdokument.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, har også kopiert nod32.exe inn i pathen. Syns dog det er veldig unødvendig at nod 32 skal starte opp et vanlig scanningsvindu. Norton hadde da i allefall forståelse for det problemet. Nod32 scanner alldeles ikke filene i messenger automatisk.

Er det Nod32kernel.exe jeg skal bruke?

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Modulen NOD32 er on-demand scanneren du skal scanne filer du mottar gjennom MSN Messenger med.

Som nevnt tidligere finner du den normalt i:

C:\Programfiler\ESET\nod32.exe

Hvis du vil scanne med mer sikre innstillinger gjør du dette ved å legge til argumenter.

Liste over argumenter

At du ikke ser at Nod32 automatisk scanner filer du mottar gjennom MSN Messenger er ikke nødvendig.

Modulene IMON og AMON vil stoppe et virus likevel.

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som om NOD gjør det den skal helt uten å blande inn MSN-innstillinger for noe som helst. Jeg kjørte en test (se vedlegg - øverste del av bildet er msn, nederste er NOD samtidig). Dette er da nok?

Merk at NODs scanner ser du ikke - men du kan åpne den ved å gå til NOD og velge AMON.

post-67083-1130366155_thumb.gif

Endret av zjulik
Lenke til kommentar
For meg ser det ut som om NOD gjør det den skal helt uten å blande inn MSN-innstillinger for noe som helst. Jeg kjørte en test (se vedlegg - øverste del av bildet er msn, nederste er NOD samtidig). Dette er da nok?

Merk at NODs scanner ser du ikke - men du kan åpne den ved å gå til NOD og velge AMON.

5065054[/snapback]

For meg er det tilstrekkelig å kun kjøre med de vanlige Nod32 modulene og ikke endre noe i innstillingene til MSN Messenger.

Jeg kan forstå at en kan bli litt engstelig når en ikke uten videre legger merke til at antivirus programmet gjør jobben sin og scanner filen du nettopp lastet ned.

Men jeg vil heller ha et antivirusprogram som sier ifra når noe er galt, enn å ha et antivirusprogram som hele tiden vil vise seg frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...