Gå til innhold

forslag til P2P prog i linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

også tungvint å måtte gjøre sånt hver gang jeg starter ubuntu, og lukker jeg vinduet må jeg skrive koden enda en gang. Ikke det at jeg har noe imot koder, helt greit å bruke koder til mye rart, men til browsing på disken, opprette mapper, rydde i systemet og den slags, da er det tungvint å måtte gjøre alt i terminal. Finnes ingen fil som kan endres som inneholder brukeres rettigheter?

Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli lenge siden jeg har kommet med problemene mine hit, så prøver på nytt:

Jeg sliter litt med lyden i diverse programmer, XMMS og Mplayer klarer det, men ikke Audacity eller VLC. snakket med broren min om det for en stund sia, men kom ingen vei, eneste jeg husker av det var at jeg brukte ALSA (eller noe sånt??)

Og jeg får fremdeles ikke til å spille av wma/wmv eller mov filer direkte i Opera. Hadde jeg klart å fikse disse 2 tingene hadde Linux vært perfekt :hrm:

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Nytt problem: jeg skal installere en Nvidia driver, men får feilmelding når jeg kjører

sh /media/hda5/nvidia.run

feilmeldinga ser slik ut:

LINK

EDIT: glemte de 2 siste problemene:

1: jeg har opprettet enda en bruker, men den har så og si null og niks rettigheter. Ikke engang rettigheter til sin egen hjemmemappe :hrm::hmm::dontgetit:

2: jeg har 20gb ledig som er uformatert. Jeg vil ha disse gb'ene til hda5 som er en fat32 disk, men jeg får ikke lov til å resize partisjonen av gParted. jeg får lov til å sette ned størrelsen men ikke opp. gParted finner de uformaterte 20GB, men jeg får ikke gjort noe som helst med de.

Endret av hockey500
Lenke til kommentar
Nytt problem: jeg skal installere en Nvidia driver, men får feilmelding når jeg kjører
sh /media/hda5/nvidia.run

1: jeg har opprettet enda en bruker, men den har så og si null og niks rettigheter. Ikke engang rettigheter til sin egen hjemmemappe  :hrm:  :hmm:  :dontgetit:

Du kan ikke installere driveren mens du kjører X, logg ut og kjør 'telinit 3' som root i en terminal.

Grunnen til at brukeren har begrenset med rettigheter er nok fordi han ikke hører til noen grupper (som f.eks audio, video osv), rediger /etc/group.

Forandre på rettighetene på hjemmemappen: 'chown -R brukernavn.hovedgruppe mappe/'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...