hockey500 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Kort spm. om et litt annet tema: Hvordan starter Jeg Fluxbox når jeg har installert det? jeg får bare beskjed om å lukke den andre Window Manager'n jeg har kjørende, men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Kort spm. om et litt annet tema: Hvordan starter Jeg Fluxbox når jeg har installert det? jeg får bare beskjed om å lukke den andre Window Manager'n jeg har kjørende, men hvordan gjør jeg det? Logg ut, velg Fluxbox i Session(s) og logg inn igjen. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Ok, takk. den var hvertfall forjævlig, en stygg blå skjerm uten noe sm helst annet enn høyreklikk. Tar sikkert år og dag å få konfigurert den der til å se brukbar ut. Menmen, jeg fortsetter med Opera problemet jeg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Fluxbox er en WM, med andre ord den tar seg av vinduene, ikke noe mer. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 hva mener du jeg skal gjøre når jeg kommer inn i den stygge Fluxboxen da? eneste som er mulig derfra er å kjøre kommandoer og det er temmelig slitsomt å gjøre alt via kommandoer Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Høyreklikk så får du fram menyen, der kan det meste konfigureres. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 javisst, xterm, restart og exit. "Exit" går ut, "restart" restarter Fluxbox, og xterm åpner terminal. Det er alt jeg kan gjøre hvertfall. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Vel, da er Fluxbox som følger med Ubuntu veldig dårlig pakket/konfigurert. Åpne xterm og skriv fluxbox_generate_menu Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) da skjer det ingenting, command not found Endret 1. november 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Ser ut som Debian-baserte distroer modifiserer Fluxbox fordi de har sitt eget menysystem, da jeg ikke har noe erfaring med Debian så kan jeg ikke hjelpe deg der. Endret 1. november 2005 av olear Lenke til kommentar
Palme Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 ta en titt under /etc/X/fluxbox Står bra utfyllende hva som trengs der. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 jeg har ingen mappe som het er X under /etc Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 javel, men under X11 har jeg verken en mappe eller fil som heter fluxbox Lenke til kommentar
Palme Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hvordan har du egneltig installert flux? Via apt-get install fluxbox eller har du kompilert det selv fra kildekode? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 (endret) har prøvd begge deler, men nå sist gjennom apt-get EDIT: reinstallerte, og nå dukket fluxbox opp under X11 ja.. og en ting til: jeg har installert Apache med PHP, men sliter litt med begrenset tilgang... for eksempel virker ikke et upload script, og jeg måtte manuelt chmodde index.php for å få tilgang til den. Hvordan kan jeg gi de nødvendige rettigheter til alt på mappen /var/www?? feilmelding: Warning: move_uploaded_file(Upload/bilde.gif) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Permission denied in /var/www/privat/upload.php on line 17 Endret 2. november 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
Palme Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Da kan du jo se litt hva som står i filen fluxbox-menu. Her skal det stå bra detaljert hva du trenger å gjøre. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 greit, skal se på det. Men noen her som har peiling på å kjøre webservere under Ubuntu? jeg har installert Apache og PHP, men får ikke til .htaccess. Jeg har laget en .htaccess fil, laget .htpasswd og gjort endringene som skulle gjøres i /etc/Apache2/Apache2.conf. Da burde det vel funke? og hvorfor er egentlig httpd.conf så godt som tom, mens alt som skulle vært i den fila, ligger i apache2.conf? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg kjører en ubuntu server. Du skal ikke trenge å gjøre noen konfigurasjoner for å få vanlig html til å funke! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 jeg driter i vanlig html, jeg skal sette opp htaccess og da trengs det konf. endringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå