LarsP Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg liker ikke jula uansett. Gleder meg til det hele er over. 5064981[/snapback] Hardt å være deg med andre ord. Jula blir jo lengre og lengre for hvert år som går. Nå varer den jo fra begynnelsen av oktober til begynnelsen av februar....(sånn grovt sett). 5064990[/snapback] Det går nok bra skal du se. Eneste med julen jeg virkelig ser frem til er julemiddagen. Da skal jeg minst ha i meg 2kg ribbe. :--D Jeg digger romjula jeg, den er fin. =) Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeeez... Denne diskusjonen dukker opp hvert år... Kan ikke de som liker juleproduktene få lov til å kjøpe disse, så kan vi andre som vil vente til julenissen har kommet hjem fra ferie i syden (ca midten av november) la være. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Vi har iallefall bestemt oss for å droppe hele kjøpefesten, de småfeite forretningsfolkene skal iallefall ikke få rulle seg i våre penger denne gangen. Det blir kun kjøpt julegaver til barna i familien, resten av julebudsjettet lar jeg stå til i Januar og bruker det på akkurat det jeg ønsker meg til under halve prisen av det det koster før jul :-) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 I år blir det kjøpefest her i huset. Spakur til mamsen, DVDer til lillebror, something special for that someone special og masse gaver fra Stefan til Stefan. Jeg kommer til å bruke mer på julegaver i år enn jeg har gjort på de 17 andre julene jeg har opplevd til sammen. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Fikk selv et reklameblad med noen juletilbud i mitdten av oktober måneden. Jeg har ikke noe julestemning iallefall før 1 advent. Så å begynne på julen så tidlig som i oktober er ikke det som passer meg. Noen sier det heter at man skal ha god tid før jul men å starte juleforberedelser i oktober mnd er alt for tidlig spør du meg Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har planer om å ikke feire julen i Norge. Jeg er bare lei av den. Greit nok at ribba er god...den kan jeg spise på nyttårsaften 1730. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 jula varer helt til påska FFS! ikke fra påska til jula Lenke til kommentar
simerix Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 jula varer helt til påska FFS! Det begynner å stemme i praksis ja Når den store dagen kommer, så er alle drit lei, og ønsker seg til bake til skole/arbeid. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hvis jula blir langer hvorfor blir juleferien kortere? Jula skal ikke starte før første desember eller første søndag i advent Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har allerede fått sånne julemagasin reklamer som jeg skal dele ut på avisruten min! Jeg gjorde det eneste fornuftige og kastet alle 60 da . Nå er vel elkjøp sine julereklamer rett rundt hjørnet tenker jeg Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hehe.... din egne lille boikott ja.. Rock on Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Boikotter liker vi lurer på om eg skal boikotte julen Neh ! eg liker julen eg..selv om det hele kanskje forsvinner litt i kjøpekaoset og varer mye lengre enn sunt er Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Julen kommer vel egentlig ikke før 1.Desember MEN Jeg elsker julen over alt på jord... er den beste ferie/høytid. Det er tiden for gode venner og familibesøk. Så ikke klag... det er ka 5 uker elns til første 1.desember... Lenke til kommentar
skinner Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) God jul folkens - greit å være litt tidlig ute - det er jo tross alt bare et par måneder igjen :!: Endret 28. oktober 2005 av skinner Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Veldig enig. Når man ser på f.eks Rema1000, Rimi, Kiwi og alle de butikkene, har de faktisk begynt å selge Jule marsipan og Jule sjokolade. Vi er i Oktober folkens! Oktober! Syns de kunne begynt med jule-styret i slutten av november og desember. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 La nå folk få lov til å kjøpe marsipanen sin eller julebrusen sin hvis de vil det før desember.. Dere som ikke vil kan jo bare vente.. Ingen som tvinger dere til å kjøpe.. Og jula har ikke blitt værre nå i år.. det var like ille i fjor begynnte tidlig oktober da også.. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Sluttet å få julestemning når de begynte med en alt for tidlig jul. Man blir dritt lei jula lenge før den begynner. Profitt meg langt opp i ræva! Jula begynner ikke før i desember! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Usj, i fjord blei julestemninga brukt opp av dette heselige tidligfjaset! Når det blei julaften koste jeg meg knapt til "tre nøtter til (sl)askepott" og min deilige julestrømpe Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Og som butikkansatte kan jeg vente meg masse unødvendig kjefting, trusler og surmuling fra stressede folk langt før 1.desember fordi folk blir så påvirka til å shoppe som en gal lenge før det i hele tatt er advent. Ja det har faktisk vært så ekstremt at noen har truet meg for ingenting. Sånne ting ødelegger min forhold til jula faktisk. Fordi jeg begynner å forbinde jula med disse negative tingene. Og det ENESTE positive er i selve 24/12. Blir litt vanskelig å komme i stemning når man har blitt drittkastet hver dag i 2 mnd. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Det er greit nok at de begynner å selge SMÅTT men når de pynter butikkene i oktober, da går det i surr for meg! Når de nettop fikk inn marsipan på shell så spurte jeg dem hvorfor i alle dager sette ut marsipanen så tidlig? Jeg fikk til svar: Bortsett fra all drivstoff er marsipan det vi tjener inn best på i året. (inkl. Påske masripan) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå