Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm og mulig minnefeil? Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har et problem med maskinen sin. Den yter ikke så godt som den skal, og den får ofte blåskjerm. Blåskjermen ser sånn ut:

0004.jpg

Hardwaren han sitter på er som følger:

Epox s939 nForce 4 Ultra HK

AMD 3800+

Sapphire X800XL

Twinmos PC3200 1GB

Q-tec (lol²) PSU

Jeg mistenker at blåskjermen er forårsaket av at strømforsyningen er så ustabil at den leverer ut feil volt og får systemet til å krasje. Mulig at jeg tar feil, men det er jo derfor jeg spør her...

Kan noen hjelpe meg/han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en bærbar maskin - ikke lett å bytte powersuply der. Søk på begrepet etter "Stop:" på google eller yahoo. Det kan være du finner løsning der. Hvis dettte ikke hjelper ville jeg reinstallere Windows (er vanligvis ikke fan av denne løsningsmetoden - men den kan løse problemer rundt feil i Windows eller drivere), eller kjøre minnetest med mem86.

Lenke til kommentar
Dette er en bærbar maskin - ikke lett å bytte powersuply der. Søk på begrepet etter "Stop:" på google eller yahoo. Det kan være du finner løsning der. Hvis dettte ikke hjelper ville jeg reinstallere Windows (er vanligvis ikke fan av denne løsningsmetoden - men den kan løse problemer rundt feil i Windows eller drivere), eller kjøre minnetest med mem86.

5063882[/snapback]

Ganske sikker på det bilde av laptopen er bare for å "vise" hvilken feilmelding han får. ;) se specca

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...