pat2004 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei! Jeg har en dvd9 som er satt opp på følgende måte: PAL Format: 16:9 Anamorphic Widescreen 2.35:1 Audio: AC3 5.1-ch English AC3 2-ch Hungarian AC3 2-ch English Subtitles: English Dutch Arabic Bulgarian Czech Danish Finnish Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Norwegian Polish Swedish Turkish Untouched Video_TS Har forsøkt å krympe ned dvd'en til dvd5, altså 4,7 gb med dvd shrink. I dvd shrink valgte jeg å ta med ac3 5.1-ch English, samt norsk og tyrkisk subtitles. Deretter brant jeg filmen på dvd vha Nero og hadde på forhånd puttet alle nye ifo, vts og vob-filer i video_ts-folderen. Etter brenning testet jeg dvd-en på spilleren som er koblet med scart direkte på tven samt at det går to audio-kabler fra spilleren inn til stereoen. Problemet er at dersom jeg velger å høre lyden bare fra tven, altså gjennom scart-kabelen kommer det ingen lyd. Derimot kommer det lyd fra stereoen når jeg slår på den og lyden går gjennom de to audio-kablene. Hvorfor?? Jeg hadde forventet at det skal komme lyd på begge måter slik det gjør med alle de andre dvdene mine, mange av dem også med ac3 osv. I ettertid har jeg prøvd å ta med ac3 2-ch English istedet, men resultatet har ikke blitt noe bedre. Hva kan dette komme av? Er meget takknemlig for svar. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei!Jeg har en dvd9 som er satt opp på følgende måte: PAL Format: 16:9 Anamorphic Widescreen 2.35:1 Audio: AC3 5.1-ch English AC3 2-ch Hungarian AC3 2-ch English Subtitles: English Dutch Arabic Bulgarian Czech Danish Finnish Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Norwegian Polish Swedish Turkish Untouched Video_TS Har forsøkt å krympe ned dvd'en til dvd5, altså 4,7 gb med dvd shrink. I dvd shrink valgte jeg å ta med ac3 5.1-ch English, samt norsk og tyrkisk subtitles. Deretter brant jeg filmen på dvd vha Nero og hadde på forhånd puttet alle nye ifo, vts og vob-filer i video_ts-folderen. Etter brenning testet jeg dvd-en på spilleren som er koblet med scart direkte på tven samt at det går to audio-kabler fra spilleren inn til stereoen. Problemet er at dersom jeg velger å høre lyden bare fra tven, altså gjennom scart-kabelen kommer det ingen lyd. Derimot kommer det lyd fra stereoen når jeg slår på den og lyden går gjennom de to audio-kablene. Hvorfor?? Jeg hadde forventet at det skal komme lyd på begge måter slik det gjør med alle de andre dvdene mine, mange av dem også med ac3 osv. I ettertid har jeg prøvd å ta med ac3 2-ch English istedet, men resultatet har ikke blitt noe bedre. Hva kan dette komme av? Er meget takknemlig for svar. 5062141[/snapback] Problemet er løst. Jeg kjører en scart-splitt ved tven slik at jeg kan koble scart både fra dataen og dvd-spilleren inn i samme port på tven. Dersom scarten fra dataen er koblet til med input-signal vil denne hindre lyden fra dvd-spilleren. Merkelig, men...det fungerte ihvertfall etter at jeg forandret put'en på scarten fra dataen eller koblet den fra helt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå