Gå til innhold

Problemer med lyd under dvd-brenning...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en dvd9 som er satt opp på følgende måte:

PAL

Format:

16:9 Anamorphic Widescreen 2.35:1

Audio:

AC3 5.1-ch English

AC3 2-ch Hungarian

AC3 2-ch English

Subtitles:

English

Dutch

Arabic

Bulgarian

Czech

Danish

Finnish

Greek

Hebrew

Hindi

Hungarian

Icelandic

Norwegian

Polish

Swedish

Turkish

Untouched

Video_TS

Har forsøkt å krympe ned dvd'en til dvd5, altså 4,7 gb med dvd shrink.

I dvd shrink valgte jeg å ta med ac3 5.1-ch English, samt norsk og tyrkisk subtitles.

Deretter brant jeg filmen på dvd vha Nero og hadde på forhånd puttet alle nye ifo, vts og vob-filer i video_ts-folderen.

Etter brenning testet jeg dvd-en på spilleren som er koblet med scart direkte på tven samt at det går to audio-kabler fra spilleren inn til stereoen.

Problemet er at dersom jeg velger å høre lyden bare fra tven, altså gjennom scart-kabelen kommer det ingen lyd. Derimot kommer det lyd fra stereoen når jeg slår på den og lyden går gjennom de to audio-kablene.

Hvorfor??

Jeg hadde forventet at det skal komme lyd på begge måter slik det gjør med alle de andre dvdene mine, mange av dem også med ac3 osv.

I ettertid har jeg prøvd å ta med ac3 2-ch English istedet, men resultatet har ikke blitt noe bedre.

Hva kan dette komme av?

Er meget takknemlig for svar. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en dvd9 som er satt opp på følgende måte:

PAL

Format:

16:9 Anamorphic Widescreen 2.35:1

Audio:

AC3 5.1-ch English

AC3 2-ch Hungarian

AC3 2-ch English

Subtitles:

English

Dutch

Arabic

Bulgarian

Czech

Danish

Finnish

Greek

Hebrew

Hindi

Hungarian

Icelandic

Norwegian

Polish

Swedish

Turkish

Untouched

Video_TS

Har forsøkt å krympe ned dvd'en til dvd5, altså 4,7 gb med dvd shrink.

I dvd shrink valgte jeg å ta med ac3 5.1-ch English, samt norsk og tyrkisk subtitles.

Deretter brant jeg filmen på dvd vha Nero og hadde på forhånd puttet alle nye ifo, vts og vob-filer i video_ts-folderen.

Etter brenning testet jeg dvd-en på spilleren som er koblet med scart direkte på tven samt at det går to audio-kabler fra spilleren inn til stereoen.

Problemet er at dersom jeg velger å høre lyden bare fra tven, altså gjennom scart-kabelen kommer det ingen lyd. Derimot kommer det lyd fra stereoen når jeg slår på den og lyden går gjennom de to audio-kablene.

Hvorfor??

Jeg hadde forventet at det skal komme lyd på begge måter slik det gjør med alle de andre dvdene mine, mange av dem også med ac3 osv.

I ettertid har jeg prøvd å ta med ac3 2-ch English istedet, men resultatet har ikke blitt noe bedre.

Hva kan dette komme av?

Er meget takknemlig for svar. ;)

5062141[/snapback]

Problemet er løst. Jeg kjører en scart-splitt ved tven slik at jeg kan koble scart både fra dataen og dvd-spilleren inn i samme port på tven. Dersom scarten fra dataen er koblet til med input-signal vil denne hindre lyden fra dvd-spilleren. Merkelig, men...det fungerte ihvertfall etter at jeg forandret put'en på scarten fra dataen eller koblet den fra helt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...