uranus Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei! Nå er jeg riktig forbanna på Telenor. De siste to ukene har internetten min vært svært ustabilt og nå de siste dagene faller nettet ut rundt 30 ganger daglig. Det er mest om morgenen det skjer. En kamerat ringte Telenor da nettet deres falt ut i hele to døgn og Telenor sa det at kanskje kabelen fra modemet til PC'en var for lang. De har hatt internett lenge uten problemer, så hvordan kabelen "plutselig" ble for lang vet nå ikke jeg. Men det var ihvertfall ikke feilen, og etterhvert funka det igjen. Jeg skrev dette for å vise hvor dumme de noenganger er. Men tilbake til mitt problem, er det noen andre som opplever dette med Telenor? Jeg bor i Skien og opplever det stadig. Takk! Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 ustabilt nett, nei ikke med telenor.... Blir Disconnected ca hvert 5 min til tider. Jeg er til og med ikke i nærheten av skien! Jeg fikk besjed om ta vekk routeren jeg...... Telenor Kundeservice = Høyt Kompetanse Nivå! Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg bruker faktisk router, en D-link AirPlus Extreme G sak.. Den funker, det vet jeg.. Hvorfor ha support når de foreslår ting som er helt idiotisk som ikke vil hjelpe? De foreslår vel at jeg skal flytte til Sandefjord eller noe snart. Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 altså prøv å ring 05000 igjen, jeg hadde kontakt med en som heter Lars ett eller annet på teknisk support, han kunne en del! hjalp meg mye Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Telenor Kundeservice = Høyt Kompetanse Nivå! 5062020[/snapback] Nå vil jeg ikke sette alle som jobber på kundeservice i samme bås, men mange som jobber der har overhode ikke peiling! Selvfølgelig jobber det folk der med høyt kompetansenivå, men det er lenge mellom hver gang jeg snakker med de. Senest i dag ringte jeg inn til kundeservice. Var uten hos en kunde av oss, som hadde mistet ADSL under et strømbrudd. Ringte får å sjekke om de kunne nå modemet og for å få vite VPI/VCI hvis jeg var nødt til å sette opp et nytt modem. Det startet med åpnings kommentaren: "Har du sjekket at alle kabler står i?", som sikker alle har hørt 1000 ganger før. Etter å ha overbevist han om at alt jeg trengte å vite var om han fikk kontaktakt med modemet, kunne han ikke svare meg på hva VPI/VCI verdiene var fordi han ikke hadde hørt om det før Etter en god del leting fant har det han trodde var VPI/VCI, men fikk ikke koblet til med ny modemet. Det endte med at jeg ringte en kompis, som viste det. Lurer egentlig på hva kravene for å bli en kundekonsulent hos Telenor er Endret 26. oktober 2005 av phoen|x Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Telenor Kundeservice = Høyt Kompetanse Nivå! 5062020[/snapback] Lurer egentlig på hva kravene for å bli en kundekonsulent hos Telenor er 5062171[/snapback] Sikkert puls, og noenlunde kontroll på kroppslukten. Virker iallefall sånn når jeg ringer dem. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 lurer på om vi bør opprette en egen kategori for support og skrive ned firma og fornavn på personen som vi kan henge ut, sett fra bedriftens side;da blir de enten kvitt eller for opplært sine ansatte, support! fordeler for "oss" slipper å bli sure å irriterte hver gang, hvis det ikke blir noen forbedringer er det bare å bytte selskap? tenker bare høyt.. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Telenors support varierer noe helt jævlig. Enkelte ganger kan du treffe på folk som har dårligere datakunnskaper enn bestemora mi (litt og ta i men ) og andre ganger greier de faktisk og hjelpe deg med og løse problemet... Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Men problemet her er at nettet er klikkers. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Antakelig så er d linja... Hvis dette skjer etter at du er migrert opp til ny hastighet er problemet antakelig at linja ikke takler den nye hastigheten. Be dem se på støymarginen... den skal være over 10 for å være stabil. Vet ikke om kundeservice klarer å se det, men de jeg prater meg kjenner det. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Men jeg har hatt oppgradert lenge og det funka fint før. Det kan ikke være noe med det. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 anbefaler det å kutte ut routeren i et par dager for å utelukke den, hvis linjen er like ustabil når det er gjort kan du med temmelig sikkerhet si at det er linja eller modemet som er dårlig. ser at du har en d-link router, og de er jo ikke videre kjent for å ha den mest stabile firmwaren, ei heller gode strømforsyninger, så å koble ut den for å sjekke tror jeg ikke er så dumt. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Det er likt uten routeren.. Kompis opplever det samme og han har ikke router. Og uansett, jeg har stadig kontakt med routere, men selve internetten, altså modemet, mister kontakt. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Du sier at du bruker en D-link ruter som helt sikkert ikke er noe feil med. Mulig det men det er mange som har opplevd mye rart med D-link. For å være sikker på hvor feilen ligger, moden/nett eller ruter, er å ikke bruke ruteren en periode. Er problemet der fortsatt, ok da vet du at problemet er fra modemet og ut. Men da er det noe du vet og ikke bare noe du tror. Der var du forran meg veggiss. ps Har du testa uten ruteren ? Endret 26. oktober 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Har testa uten router, men det er ikke der uansett fordi hvis du ser på selve modemet, så slutter lyset å lyse noen ganger, det betyr at MODEMET mister kontakt med internett og all annen aktivitet. Så kanskje noen opplever tull med D-link, men det er nok ikke mer enn alle andre routere, bare ikke alle som gidder å si ifra om det. Men det er selve kontakten med Telenor som er problemet. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Sliter med akkurat samme problem, spesielt om kvelds-og nattetid.. Har hatt kontroll av teknisk support og personel, mistanke om "overbooking" på sentralen.. Agressiv markedsføring for ADSL har ført til slike bakdeler, flere og flere anskaffer breibånd men sentralene blir ikke oppgradert så raskt.. Har gitt helt klar beskjed at det er helt uaktuelt å betale 419,- i mnd hvis problemene vedvarer... Lenke til kommentar
Chipie Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Jeg fikk samme problemet for noen (3?) uker siden. Kundeservice mente først det kunne være for lang kabel fra modemet. Prøvde med en kortere kabel uten at det hjalp. Problemet viste seg å være at det var for stort signaltap mellom den telefonkontakten jeg brukte, og den jeg bruker nå. Så ved å flytte modemet til en annen telefonkontakt ordna det seg. Må bare nevne at jeg også har trådløs router. Hvis du har det Telenor kaller et bridgemodem, har du husket å slå av routerfunksjonen, og heller kjøre Bridged Mode? http://www.online.no/kundeservice/veiledni...re-telenor.html Kan også være en idè å sjekke at den faktisk husker brukernavnet og passordet hvis du ikke allerede har gjort det... Håper dette var til hjelp, om ikke annet for å bekrefte at det ikke er dette heller som er problemet, he he. Endret 26. oktober 2005 av Chipie Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 hvis modemet mister kontakten kan det være fordi den får et kall fra routeren om å avslutte tilkoblingen. dette skjedde med meg og min d-link router. den er nå på dynga Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 min dlink er oppe 24/7. stabil som fy. aldri hatt noen problemer. ( foruten at jeg ikke får oppgradert firmware på den. Men som de sier: Ikke endre på noe som funker!) Selv har jeg nada problemer med telenor linja mi og slipper dermed ringe 05000. Det som er så dritt er at de la ned online kundeservice. Den chatbaserte tjenesten. De gutta kunne masse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg