Gå til innhold

Shims fra komplett!


panikk!

Anbefalte innlegg

Dro og kjøpte en shim fra komplett nå nettop, men selger kunne ikke gi meg så mye info om den. Det eneste jeg fikk vite av dem var at den kunne brukes med xp og at det var den samme som microplex.

 

Den er selvfølgelig firkantet utenpå men skjært til innenfor. Ser ut som den er laget i aluminium (blåfarge). Når jeg legger den oppå cpuen så ser det ut som den kommer borti noen av komponentene på cpuen (IKKE GUMMIBRIKKENE).

 

Dermed noen spørsmål:

 

1) Hvordan kan jeg vite at den ikke leder strøm og eventuelt kortslutter cpuen?

 

2) Kan den komme borti L1 ogsåvidere?

 

3) Bør jeg bruke kjølepasta på shimen????

 

Takker på forhånd for all hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-23 20:51, panikk! skrev:

Dro og kjøpte en shim fra komplett nå nettop, men selger kunne ikke gi meg så mye info om den. Det eneste jeg fikk vite av dem var at den kunne brukes med xp og at det var den samme som microplex.


Den er selvfølgelig firkantet utenpå men skjært til innenfor. Ser ut som den er laget i aluminium (blåfarge). Når jeg legger den oppå cpuen så ser det ut som den kommer borti noen av komponentene på cpuen (IKKE GUMMIBRIKKENE).


Dermed noen spørsmål:


1) Hvordan kan jeg vite at den ikke leder strøm og eventuelt kortslutter cpuen?


2) Kan den komme borti L1 ogsåvidere?


3) Bør jeg bruke kjølepasta på shimen????


Takker på forhånd for all hjelpen!


 

1+2 Jeg har brukt samme Shim'en. Ikke noe problem med det.

 

3. Nei, den skal kun brukes på selve prosessorkjernen (den lille firkanten midt på prosessoren). Og kun ett veldig tynt lag.

Lenke til kommentar

Du får ikke annen forskjell en at det er mindre sjanse å knuse/ødelegge prosessoren når du monterer en stor tung vifte på.

I tillegg virker den stabiliserende på viftesokkelen slik at den beveger seg indre om du skulle komme borti den når du monterer resten av maskinen.

 

Ps. har blå anodisert shims fra netconnection og det er samme som de andre. Det skal ikke ta borti noen av de delene som du ser på prosessoren bare snu og vipp osv. så finner du tilslutt en vei som den passer. JEg gjorde i alle fall det.

 

du skal bare ha kjølepasta på den store firkanten i midten(selve prosessorkjernen).

Det hjelper på temperaturen om du smører den på riktig.Se overklokking.no og guider-goop guide for mer info om hvordan bruke goopen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...