Gå til innhold

Oppgr. av PC til spill, AMD, 7800GT ca 10k

Anbefalte innlegg

Hei

Planlegger oppgradering av min PC med nye deler. Er rett ut utrolig lei av min gamle maskin som ikke klarer å kjøre nyere spill med lav grafikk engang, og har bestemt meg for at tiden er inne til å bytte.

Dette har jeg fra før, så det kan glemmes:

-HD

-Skjerm

-DVD-brenner

-Mus og tastatur

Altså trenger jeg nytt hovedkort, CPU, skjermkort, minne, kabinett og strømforsyning.

Har satt opp en liste over hva jeg kunne tenkt meg:

Hovedkort

Asus AN8 SLI Premium

CPU

AMD s939 3700+

Minne

OCZ 2GB Dual Channel Plantinum Edition

Skjermkort

XFX Geforce 7800GT 256MB

PSU

OCZ Modstream 450W

Kabinett

Lian-Li PC6070B (kjøper SCAND-versjonen)

Vil dette gi meg en god spill-pc som kan yte bra i nyere spill? Har en 17" LCD skjerm som kjører i 1280*1024.

Om mulig vil jeg gjerne ha noen råd om andre komponenter som kan være aktuelle for å få prisen ned, men samtidig ha god ytelse.

Delene jeg har valgt er basert ut fra råd fra venner/beskjente og fra folk på forumet :) Hvordan er det med støy med denne maskinen? Jeg er ikke overkresen på støy, men vil ikke ha noe som kan forveksles med en jetmotor på rommet heller.

Kabinettet er selvsagt valgt pga utseende og god omtale fra en rekke personer som har erfaring med det.

Håper på litt hjelp her

Mvh

Trond

Endret av Frugy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har fått med meg er de brikkene noe av det bedre på markedet i dag for normale maskiner, derfor jeg valgte de. De har lave timings og er visstnok veldig klokkevennlige også. Finnes sikkert noen som er bedre, men har ikke satt meg så veldig mye inn i nyere datakomponenter ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...