Frugy Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Hei Planlegger oppgradering av min PC med nye deler. Er rett ut utrolig lei av min gamle maskin som ikke klarer å kjøre nyere spill med lav grafikk engang, og har bestemt meg for at tiden er inne til å bytte. Dette har jeg fra før, så det kan glemmes: -HD -Skjerm -DVD-brenner -Mus og tastatur Altså trenger jeg nytt hovedkort, CPU, skjermkort, minne, kabinett og strømforsyning. Har satt opp en liste over hva jeg kunne tenkt meg: Hovedkort Asus AN8 SLI Premium CPU AMD s939 3700+ Minne OCZ 2GB Dual Channel Plantinum Edition Skjermkort XFX Geforce 7800GT 256MB PSU OCZ Modstream 450W Kabinett Lian-Li PC6070B (kjøper SCAND-versjonen) Vil dette gi meg en god spill-pc som kan yte bra i nyere spill? Har en 17" LCD skjerm som kjører i 1280*1024. Om mulig vil jeg gjerne ha noen råd om andre komponenter som kan være aktuelle for å få prisen ned, men samtidig ha god ytelse. Delene jeg har valgt er basert ut fra råd fra venner/beskjente og fra folk på forumet Hvordan er det med støy med denne maskinen? Jeg er ikke overkresen på støy, men vil ikke ha noe som kan forveksles med en jetmotor på rommet heller. Kabinettet er selvsagt valgt pga utseende og god omtale fra en rekke personer som har erfaring med det. Håper på litt hjelp her Mvh Trond Endret 26. oktober 2005 av Frugy Lenke til kommentar
krivaag Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ser ikke noe galt i ditt oppsett. Skal du kjøp et til skjermkort senere? hvis ikke kan du spare penger på å kjøpe annet hovedkort som ikke har SLI Ellers et bra oppsett Har ikke testes PSU så den skal jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det ser veldig bra ut. PCen vil yte veldig godt i spill. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg sitter og lurer på om jeg skal bestille den samme cpu og minne som trådstarter har satt opp, men finnes det noen bedre ram brikker ? eller er de helt topp? ` Blir nok kanskje litt overklokking etterhvert hvis ikke cpu er rask nok fra før da... Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Så vidt jeg har fått med meg er de brikkene noe av det bedre på markedet i dag for normale maskiner, derfor jeg valgte de. De har lave timings og er visstnok veldig klokkevennlige også. Finnes sikkert noen som er bedre, men har ikke satt meg så veldig mye inn i nyere datakomponenter ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå