Gå til innhold

problemer med å koble acer aspire 5014 til tv.

Pampaxius

Anbefalte innlegg

har prøvd i flere dager å koble min acer aspire 5014 laptop til tv'en men får det ikke til.

har et ATI MOBILITY™ RADEON® X700 skjermkort med s-video tv-ut. bruker en overgang fra s-video til phonokabel som jeg igjen putter i en phono-til-scart overgang som er koblet til tv'en.

problemet mitt er at jeg ikke får noe som helst signal på tv'en. brukte samme metoden (utenom phono-til-scart) når jeg koblet pc'en til en prosjektor og det funket problemfritt. hørte noe rykter om at jeg må ha noen spesielle drivere for å kunne koble pc'en til tv pga hertz'a på tv'en eller noe sånt men er ikke sikker. har prøvd å laste ned masse forskjellige skjermdrivere men ingen av dem ser ut til å fungere.

noen som har vært borti samme problemet selv eller har noen forslag på hvordan jeg skal få det til? begynner å bli litt desperat nå. lei av å se film på den 15,4" skjermen :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, koblet akkurat min 3212WXMi til en tv hos en kompis, og det gikk ikke knirkefritt:) Vet ikke om alle de overgangene dine ødelegger (du kan jo eventuelt prøve rett fra s-video ut i lappisen til s-video på en annen tv uten koblingene) men jeg fiklet endel i sjermkortinnstillingene under "visning" Har ikke noe mer vitenskapelig svar en det, men det pleier å funke med fikle og røskemetoden (vet at kontaktene mellom min xbox og scart må stå i en litt merkelig posisjon for å få kontakt)

har foresten samme skjermkort

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
skal prøve kun s-video. er ikke s-video på tv'en men kan koble en s-video rett på overgangen til tv'en. hvilke kabler brukte du selv når du koblet pc'en til tv'en? evt hvilke program/drivere?

5062717[/snapback]

Har Omega skjermkortdriverne (de nyeste) og brukte en s-video rett inn i tv'n, kabelen var fra en stasjonær acer. Ikke noe ekstra program, når jeg tasta "Fn+F5" (etter å ha satt den til TV og ikke ekstern skjerm i drivermenyen under "visning") funket det som en vanlig ekstern monitor

Lenke til kommentar

eneste jeg kan tenke meg er at den er noen instillinger:) ingen god forklaring, men det er mange knapper og brytere å stille inn på! Merk at omegadriverne kræsja min laptop første gang jeg instalerte, det er et ekstra program til multiview som krasjer i oppstarten, så bare installer driverne ikke noe ekstra!

Lenke til kommentar

jada.. laptop'en min kræsja fullstendig og. men fikk fiksa det i vga mode og fjerna driveren. la inn en annen version og da fungerte det. hvilken omega driver er det du brukte som fungerte? fortsatt svart/kvitt her og har trykket på alt jeg kommer over.. sinnsykt irriterende å ikke ha farger!! :mad:

Lenke til kommentar

har omega 2.6.61. du trenger ikke fjerne driverne, bare det tillegsprogrammet. Kan desverre ikke komme med noen flere råd, når jeg gjorde det, funket det bare sånn helt plutselig, etter noe fikling. Skal kjøpe s-video kabel og scart overgang en av de nærmeste dagene, kan jo se hvordan det går:)

Lenke til kommentar

takk for alle svar. har endelig løst seg no. trur nok at tv'en ikke støttet s-video selv om den ikke er så gammel. men skaffet meg en ny overgang fra s-video til phono og tuklet litt med instillingene og da funket det. må ha vært den gamle overgangen som ikke fungerete.. menmen nå blir det filmhelg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...