Gå til innhold

Netcom dropper Sony Ericsson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VG NETT

Melder at Netcom skal slutte å sponse Sony Ericsson .

ARGHHHHHHHHHHHHH har akkurt fått vite at det holdes på å inng ny bedriftsavtale med netcom og har planer om å handle meg en av de to beste mobilene på markedet..............

5061904[/snapback]

Den linken fører til Dagbladet, ikke VG nett.

NetCom kan ikke reklamere for en kanmanje som mulig ikke blir gjenomførbar fordi SE ikke klarer å levere telefonen. Logisk nok.

Lenke til kommentar
VG NETT

Melder at Netcom skal slutte å sponse Sony Ericsson .

ARGHHHHHHHHHHHHH har akkurt fått vite at det holdes på å inng ny bedriftsavtale med netcom og har planer om å handle meg en av de to beste mobilene på markedet..............

5061904[/snapback]

Den linken fører til Dagbladet, ikke VG nett.

NetCom kan ikke reklamere for en kanmanje som mulig ikke blir gjenomførbar fordi SE ikke klarer å levere telefonen. Logisk nok.

5061932[/snapback]

Det vil vel vise seg at det kunn er Netcom som vil tape kunder på å kutte ut noen av markedets mest populære telefoner.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært netcom hadde jeg gjort det samme. Sony-Ericsson har full prioritet på Telenor. Kan skjønne at Netcom ikke er interessert i å være kunde hos en bedrift som ikke bryr seg om de.

Men er jo synd at dette går ut over forbrukerne. Men det er jo Sony-Ericsson sin feil.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Nå er jeg rimelig sikker på at både digi.no og dagbladet har misforstått dette her. Jeg velger å tro at netcom ikke nødvendigvis stopper å subsidiere abonnement som selges med sony ericsson - men derimot stopper å kjøpe inn operatørlåste telefoner!

Eller forhåndssubsidierte terminaler som netcom sikkert har sagt - og så har smarte journalister misforstått :).

Lenke til kommentar

Eneste som vil tape på dette, så vidt jeg kan forstå, er NetCom.

Folk som vil ha SE, vil jo nå enten gå over til andre som subsiderer SE-telefoner, eller gå over til billigoperatører og deretter kjøpe SE-mobiler til fullpris.

Men jeg skjønner egentlig netcom, selv om jeg ikke tror denne reaksjonsformen er den beste.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig NetCom taper mer i en situasjon der det blir mange sure kundene som har bestilt en telefon og må vente lenge på den fordi SonyEricsson ikke klarer å levere den. Nå er man jo opplyst på hvordan ståa er, så da kan man jo se seg rundt etter andre telefoner istedet hvis man ønsker en subsidiert telefon, eller heller betale litt mer for den man vil ha.

Lenke til kommentar
Er kun den ekstraprovisjonen pr terminal de går bort ifra. Å nekte utbetaling av bindingsprovisjon ved salg av SE-telefoner kutter de selvfølgelig ikke ut.

Her har digi-journalisten gjort et slett forarbeid og VG (dumme som de er) biter rett på.

5064258[/snapback]

Så vidt jeg husker, er det jo en informasjonsmedarbeider i NC som bekrefter dette! Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg husker, er det jo en informasjonsmedarbeider i NC som bekrefter dette! Stemmer ikke det?

5065680[/snapback]

Joda, NetCom bekrefter at de fjerner _apparatstøtte_ på SE-telefoner (K700, K750, W800). Det er snakk om 200 kroner, som antagelig blir delt mellom kundene og forhandleren. Dette er en stor overdrivelse fra Digi.no og VG/DB går på som vanlig.

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...