neb Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ja, topic sier det meste. Jeg er veldig flink til å kjøpe litt for store bukser, og dermet tråkker jeg de helt i stykker nederst. Dette gjelder de fleste olabuksene jeg har. Jeg har nå et prosjekt på gang hvor jeg skal sy pene sømmer nederst på alle buksene (med symaskin så klart), å lurer derfor på hvordan jeg får til å sy en pen søm. Noen sy kyndige der ute? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Uhmm, er ikke dette noe en heller kan spørre mor/bestemor om? Eller i det heletatt få de til å gjøre det? Tror ikke et dataforum er det lureste stedet å høre etter sy råd Endret 26. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
neb Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Må da være noen som kan det her.. Dette er OT-baren, mange andre rare diskusjoner og spørsmål her Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Er det kun jeans du skal gjøre dette på? Om du har en litt solid symaskin bør det gå veldig greit. Spør etter en tråd som er godt egnet til formålet i en passende butikk, klipp buksen omtrent 15-20mm for lang, brett jevnt rundt kanten nederst, så er det bare å sy. Sømmen bør normalt sett være litt over 1cm fra kanten, i alle fall ikke noe særlig mer enn 1,5cm. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Se hvor sømmen er på buksene fra før av. Skal du bruke symaskin bør du ha nåler som egner seg til å sy jeans med. Hvis ikke kan de knekke fort. Skal du sy penbukser så finnes det også et triks hvor du slipper å sy noe opp. Du kjøper søm-lim, bretter buksen i passe lengde og legger søm-limen mellom bretten. Stryk så over med varmt strykejern. Det er viktig å ha f.eks et vått kjøkkenhåndkle oppå buksen. Hvis ikke ødelegger du stoffet. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Om du skal legge opp veldig mye, er det lurt å "rulle" flere ganger for å unngå å få lange sømmer. Jeg har en tjukk fløyelsjeans som er lagt opp, nemo preoblemo med en litt gammel symaskin. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Om du skal legge opp veldig mye, er det lurt å "rulle" flere ganger for å unngå å få lange sømmer. Jeg har en tjukk fløyelsjeans som er lagt opp, nemo preoblemo med en litt gammel symaskin. 5071682[/snapback] Eller klippe og vende innover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå