tunefish Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg fikk idag mine nye System One VH3 som jeg skal bruke som bakhøytalere i surroundanlegget mitt. Jeg oppdaget da at det var FIRE kontakter for høyttalerledninger, i motsetning til mine to fronthøyttalere hvor det bare har vært 2, en pluss og en minus. Men her er det altså to av hver, og jeg står og klør meg i skjegget og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er fullstendig njub hva slike ting angår, så frekke kommentarer hjelper meg ingenting. Trenger jeg bare plugge inn ledninger i to av dem? Isåfall hvilke? Skal jeg hente lyd fra to kanaler og stappe inn i dem? Siste forslaget høres ikke spes logisk ut for meg, men jeg bare slenger ut noe for å få litt tilbakemelding... På forhånd takk... Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 disse er nok til bruk aw biwireing eller biamping. det skal være en bro mellom dem. Er broen der, så skal det gå fint å bare koble inn i et av settene, men mangler den må du muligens lage en. (type ledning mellom bare) Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 bi-wireing gir bedre bass! og mindre utsatt for støy... kjøp deg slike kabler! Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Det er en gullbelagt platedings mellom dem ja! Så da satser jeg på at det bare er å stappe inn i to av dem og satse på at høyttalerne gjør det de skal? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 bi-wireing gir bedre bass! og mindre utsatt for støy... kjøp deg slike kabler! 5061722[/snapback] Ehhh... du mener Biamping, right? Biwiring gir deg ingenting som helst, bare mer kabelrot. Lenke til kommentar
jass Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 bi-wireing gir bedre bass! og mindre utsatt for støy... kjøp deg slike kabler! 5061722[/snapback] Ehhh... du mener Biamping, right? Biwiring gir deg ingenting som helst, bare mer kabelrot. 5064456[/snapback] Enig. Holder lenge hvis du bruker en helt standard kabel med to ledere. Ble lurt til å kjøpe såkalt biwiring kabel til mitt anlegg for mange herrens år siden. Hos hifi-klubben selvfølgelig. Ingen merkbar funksjon i det hele tatt, bortsett fra hvis du kjører seperate forsterkere til topp og bunn (biamping). Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Det er en gullbelagt platedings mellom dem ja! Så da satser jeg på at det bare er å stappe inn i to av dem og satse på at høyttalerne gjør det de skal? 5061734[/snapback] Korrekt. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 bi-wireing gir bedre bass! og mindre utsatt for støy... kjøp deg slike kabler! 5061722[/snapback] hjelper voldsomt lite å bare kjøpe sånne kabler hvis ikke resten av utstyret har bi-wire/amp osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå