Gå til innhold

Form, sendto en fil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har du brukt/tenkt til å bruke for å få sendt mailen? PHP, ASP eller noe slikt? Isåfall legger du bare mail-funksjonen (PHP-/ASP-skriptet) på tippekupongsendt-siden, og setter formen til å ende der:

<form action="http://mztysfjord.net/tippekuppongsendt.html">

Eventuelt, om du har funksjonen på en annen side, kan du legge til en header på den, som viderefører treff til den nevnte siden.

Lenke til kommentar
Hva har du brukt/tenkt til å bruke for å få sendt mailen? PHP, ASP eller noe slikt? Isåfall legger du bare mail-funksjonen (PHP-/ASP-skriptet) på tippekupongsendt-siden, og setter formen til å ende der:

Eventuelt, om du har funksjonen på en annen side, kan du legge til en header på den, som viderefører treff til den nevnte siden.

5061671[/snapback]

nei, nei, nei...

Jeg tenkte det at den siden man skal bli sendt til, skal være annet enn action...

action skal/MÅ være: sendmail.php

... annen løsning?

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare sette på en redirect i senmail.php da? Noe ala dette:

<?php
// Her sendes mailen
header("Location: http://mztysfjord.net/tippekuppongsendt.html");
?>

5061793[/snapback]

Nei, det er det som er problemet... jeg kan ikke endre på senmail.php siden den ikke ligger på min server... så jeg lurte på om det fantes en annen måte å snike seg unna dette på

Lenke til kommentar

5061671[/snapback]

nei, nei, nei...

Jeg tenkte det at den siden man skal bli sendt til, skal være annet enn action...

... annen løsning?

5061736[/snapback]

Som jeg skrev i slutten av innlegget mitt, kan du sende brukeren videre til tippekupongsendt.html om du har funksjonen på en annen side, slik som Loomy demonstrerer.

Edit: Litt sen, da går nok ikke dét.

Edit 2: Må du bruke den sendmail-filen da? Skulle ikke være allverden å legge til en slik funksjon i tippekupongsendt.html, om serveren støtter PHP.

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

5061671[/snapback]

nei, nei, nei...

... annen løsning?

5061736[/snapback]

Som jeg skrev i slutten av innlegget mitt, kan du sende brukeren videre til tippekupongsendt.html om du har funksjonen på en annen side, slik som Loomy demonstrerer.

Edit: Litt sen, da går nok ikke dét.

Edit 2: Må du bruke den sendmail-filen da? Skulle ikke være allverden å legge til en slik funksjon i tippekupongsendt.html, om serveren støtter PHP.

5061812[/snapback]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/home/web/wno45178/login.php:4) in /usr/home/web/wno45178/login.php on line 6

Lenke til kommentar

hm... så det finnes ingen måter å gjøre dette på?

det jeg vil er å få sendt informasjon til sendmail.php UTEN å åpne sendmail.php, men sendmail.php skal sende ut mailen. Når mailen er sendt skal jeg sendes videre til _tippekuppongen.html

Endret av ntec
Lenke til kommentar

Det er helt klart måter å gjøre det på, men det spørs om det ikke er enklere å lage en ny sendmail.php. :)

En mulighet er å sette _tippekuppongen.html som action, og lage et script her som sender dataene til sendmail, for eksempel ved bruk av PHP-funksjonen fsockopen.

Lenke til kommentar
En mulighet er å sette _tippekuppongen.html som action, og lage et script her som sender dataene til sendmail, for eksempel ved bruk av PHP-funksjonen fsockopen.

5065728[/snapback]

ja f.eks... men så er ikke jeg så PHP-kyndig, kunne du hjulpe meg ? ;)

... hadde vært kjekt om du hadde sotte opp en enkel fsockopen som jeg kan redigere;)

Endret av ntec
Lenke til kommentar
Hvordan ser form'en ut da?

5066374[/snapback]

<form name="form" method="post" action="tippekuppongsendt.html" id="form">
<input type="hidden" name="VIEWSTATE" value="LALTOM" />

<b>Emne</b>
<input name="EMNE" type="text" maxlength="35" size="11" id="EMNE" tabindex="1" />

<br>
<b>Tekst</b> 
<input name="TEKST" type="text" maxlength="999" size="11" id="TEKST" tabindex="2" />
<br><br>
<input type="submit" name="SEND" value="Send mail" id="SEND" tabindex="3" />

Hvis denne blir vanskelig å lage til, så kan du lage til denne:

<FORM action="sendmail.php" method="post">
   <P>
   <LABEL for="firstname">First name: </LABEL>
             <INPUT type="text" id="firstname"><BR>
   <LABEL for="lastname">Last name: </LABEL>
             <INPUT type="text" id="lastname"><BR>
   <LABEL for="email">email: </LABEL>
             <INPUT type="text" id="email"><BR>
   <INPUT type="radio" name="sex" value="Male"> Male<BR>
   <INPUT type="radio" name="sex" value="Female"> Female<BR>
   <INPUT type="submit" value="Send"> <INPUT type="reset">
   </P>
</FORM>

Siden jeg skal sendes til er: http://mztysfjord.net/tippekuppongsendt.html

Endret av ntec
Lenke til kommentar

<?php
// Forbrede post-data for sending
foreach ($_POST as $key => $value) {
$postdata .= "$key=$value&";
}

// Koble til server
$fp = fsockopen("www.server.no", 80, $errno, $errstr, 30);

if (!$fp) {
echo "Det oppstod en feil under sending av post-data til ekstern server.";
} else {
echo "Alt gikk fint under sending av post-data til ekstern server.";
$out = "POST /sendmail.php HTTP/1.1\r\n";
$out .= "Host: www.server.no\r\n";
$out .= "Content-type: application/x-www-form-urlencoded\r\n";
$out .= "Content-length: " . strlen($postdata) . "\r\n";
$out .= "Connection: Close\r\n\r\n$postdata";

// Skrive ut query
//echo "<pre>$out</pre><hr>";

fwrite($fp, $out);
// Hente og skrive ut respons
/*while (!feof($fp)) {
 $respons .= fgets($fp, 128);
}
echo "<pre>$respons</pre><hr>";*/
fclose($fp);
}
?>

Legg dette i _tippekupongen.html (og rename til _tippekupongen.php, eller modifiser serveren slik at den kjører PHP i denne fila). :)

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...