jarle g Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei. Har problem i anntageligvis noen oppstartsfiler i windows, maskina restarter midt under oppstarten, det samme skjer iom jeg velger sikker modus, med eller uten kun kommandolinje. Vil derfor innstallere windows på nytt, over den gamle, for å unngå å slette data på disken. Men når jeg setter i win-cd'en, finner den ikke setup-fila av seg selv. Husker faktisk ikke hvordan det var da jeg innstallerte windows, men mener at setup'en startet? Har vært i bios og endret boot-sekvensen til cd-rom først. Hadde ikke laget meg noen oppstartsdiskett (FY!), men lagde en nå på min bærbare. Den startet opp, men fikk melding om manglende, eller korrupte, filer. Noe som emx86, eller hva det het, fant. Fikk ikke kommet videre derfra. Spørsmålet mitt er altså hvordan jeg kommer inn på setup på win-cd'en! Jarle Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvis du har en bootbar CD så skal den starte når du restarter PC med CD inne. En Windows CD vil begynne med en liten "meny" som sier: Press any key to boot from CD". Hvis du ikke gjør noe så vil den boote fra HD istedet. Lenke til kommentar
Ruben-noxicon Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Prøv en annen windows cd! Lenke til kommentar
jarle g Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Ja, da fikk jeg bootet fra cd. Valgte reparasjons-innstallering. Havnet i kommandolinjen, fikk spørsmål om vilken windows, valgte 1 for c:\windows, og skrev inn admin-passordet. Deretter blir jeg stående med markøren ved c:\windows. Altså omtrent DOS. Er ikke i noen meny. Hvilken kommando skal jeg skrive nå? Jarle Lenke til kommentar
nest Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Heisan ! Ikke velg reparer. Gå så langt som til å velge installasjon. Da starter et søk etter tidligere os. Når dette blir funnet får du spørsmål om å reparere dette. Mvh nest Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 How to Repair Install: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå