Gå til innhold

reparasjons-innstallering av winXP, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei. Har problem i anntageligvis noen oppstartsfiler i windows, maskina restarter midt under oppstarten, det samme skjer iom jeg velger sikker modus, med eller uten kun kommandolinje.

Vil derfor innstallere windows på nytt, over den gamle, for å unngå å slette data på disken.

Men når jeg setter i win-cd'en, finner den ikke setup-fila av seg selv. Husker faktisk ikke hvordan det var da jeg innstallerte windows, men mener at setup'en startet? Har vært i bios og endret boot-sekvensen til cd-rom først.

Hadde ikke laget meg noen oppstartsdiskett (FY!), men lagde en nå på min bærbare. Den startet opp, men fikk melding om manglende, eller korrupte, filer. Noe som emx86, eller hva det het, fant. Fikk ikke kommet videre derfra.

Spørsmålet mitt er altså hvordan jeg kommer inn på setup på win-cd'en!

Jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da fikk jeg bootet fra cd. Valgte reparasjons-innstallering. Havnet i kommandolinjen, fikk spørsmål om vilken windows, valgte 1 for c:\windows, og skrev inn admin-passordet.

Deretter blir jeg stående med markøren ved c:\windows. Altså omtrent DOS. Er ikke i noen meny. Hvilken kommando skal jeg skrive nå?

Jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...