Gå til innhold

BIOSproblemer med gammel maskin

SnittLeif

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig oppdatert BIOS på en gammel maskin her på jobb med awdflash.exe og kom plutselig borti et finurlig problem.

Når jeg skrur den på og den kommer med standardpipet sitt når den starter opp, går det nesten gjennom hele memorytest på 32MB før den konker ut og starter på nytt. Dette skjer og skjer og skjer helt til jeg napper ut strømmen.

Begynner å tro at den ikke tålte BIOSoppdateringen og lurer i den sammenheng på om noen har noe tips til hva jeg kan gjøre for å få tilbakestilt BIOS.

Hvis du ikke har skjønt det allerede så rekker jeg ikke å boote opp med diskett, for da hadde det heller ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skrur den på og den kommer med standardpipet sitt når den starter opp, går det nesten gjennom hele memorytest på 32MB før den konker ut og starter på nytt. Dette skjer og skjer og skjer helt til jeg napper ut strømmen.

Mulig biosen er flashet og kjører default ecc-sjekk på ram'en. Får du respons på tastaturet og kan entre Bios? Eventuelt fjern ecc (error checking and correcting).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...