Hoppesagåsa Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg har akkurat installert HF og CS gjennom wine. Jeg har ikke noe windows-system på maskinen. Alt gikk helt greit til jeg skulle starte opp spillet. Fikk da følgende feilmelding fra HF: "HF requires 16 bit color. Please change your desktop settings to HiColor" Fra wine får jeg samtidig følgende feilmelding: fixme:reg:RegFlushKey (78): stub fixme:system:ChangeDisplaySettingsA ((nil),0x00000000), stub flags= fixme:system:ChangeDisplaySettingsA devmode=NULL (return to default mode) Jeg har ikke spillt CS på en evighet og hadde gleda meg til dette. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
nicson Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 hmmm. Hvis du er så sugen... Kanskje installert windows? Gjør liksom ting litt enklere, hvis du har et skikkelig sug ;D Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Jeg er ganske sugen ja, men installasjon av windows kommer ikke på tale. Jeg VET at HF skal fungere med wine. Nå har jeg akkurat stillt fargedybden i XF86config-4 til 16 bit. Da fikk jeg ikke melding fra HF, men jeg fikk heller ikke noe annet en et "skrudd" bilde på skjermen med mange horisontale streker i alle regnbuens farger. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Her er et lite utdrag fra XFree86.0.log (II) LoadModule: "GLcore" (WW) Warning, couldn't open module GLcore (II) UnloadModule: "GLcore" (EE) Failed to load module "GLcore" (module does not exist, 0) . . . (II) Loading extension NV-GLX (II) Loading extension NV-CONTROL Symbol __glXActiveScreens from module /usr/X11R6/lib/modules/extensions/libdri.a is unresolved! Symbol __glXActiveScreens from module /usr/X11R6/lib/modules/extensions/libdri.a is unresolved! Vet ikke om noen blir klokere av dette. Jeg gjøre det ikke. Jeg har load "Glcore" i XF86config-4. EDIT: hadde glemt at jeg må fjerne load "dri" og load "GLcore" når jeg brukere Nvidias drivere. Trodde det skulle hjelpe, men jeg får fremdeles den stygge skjermen og kommer ingen vei. [ Denne Melding var redigert av: hoppesagåsa på 2002-08-23 21:32 ] Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Sett en hash (#) foran glcore og dri i configen. Du må også bruke 16 bit depth på skjermen. Da kommer det til å funke. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Jeg har gjort det! Men det hjelper ikke. Får fremdeles et vrengt bilde samt at maskinen låser seg. Her er modulseksjonen min i konfigurasjonsfils: # Module loading section Section "Module" Load "dbe" # Double-buffering # Load "GLcore" # OpenGL support # Load "dri" # Direct rendering infrastructure Load "glx" # OpenGL X protocol interface Load "extmod" # Misc. required extensions Load "v4l" # Video4Linux # Load "record" # X event recorder # You only need the following two modules if you do not use xfs. # Load "freetype" # TrueType font handler # Load "type1" # Adobe Type 1 font handler EndSection Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 har du lest dette: http://lhl.linuxgames.com/howto/half-life-...OWTO-0.4.1.html Dessuten.. wine fungere`r uten tvil best, hvis du har windows på en partisjon, og bruker den som C: i wine. Sørg også for at glx er skikkelig installert.. ellers, når det gjelder cs i linux, så er ikke det noe jeg vil anbefale.. Hvis du har rask pc, så går det nok greit, men på min p3 har jeg under halvparten så høy fps som jeg har i windows. Dessuten, HLGUARD (og HL's innebygde anticheat, tror jeg), vil anklage deg for å "cheate" hvis du kjører cs i linux. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 skal være en fix i winex som fikser problemet med hlguard har jeg hørt Lenke til kommentar
Zofuzz Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Hva med å sette 16 bit i /etc/X11/XF86Config? Det er jo det greieste..skal funke da Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Det var det jeg også trodde at 16 bits fargedybde skulle løse problemet, men som sagt hjelper det ikke. Lenke til kommentar
Zofuzz Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Start glxinfo i en xterm og se om den rapporterer 16 i depth...kan være at det er feil config fil du editerer... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 n00b sporsmaal: gaar det an aa spille den vanlige (Windows) CS versjonen i linux? Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 du må ha Glx drivere.... har du nvidia kort.. http://www.nvidia.com btw, winex funker mye bedre en wine... Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Jada, jeg har installert de seneste driverne til Nvidia. Har et GF3ti200-kort. Har også prøvd reinstallasjon. Som tidligere sagt vil jeg ikke ha Windows på maskinen, derfor kan jeg ikke bruke Winex som krever dette. Har også prøvd med seneste CVS av wine. Men det har ikke hjulpet. Uansett fant jeg en slags port av Q3, så jeg får det litt morro. Holder akkurat nå på å "port" RTCW, så jeg får vel greie meg uten CS på ei stund. Om ikke noen har flere forslag da. Ellers har jeg sett på usenet at det er et håndfull andre som har opplevd det samme. Men ingen av dem har fått greie på det. OPPDATERT: AAARGH! Det er noe hele tiden. Når jeg kjører i gang RTCW installeren med wine, så går det greit helt til jeg skal taste inn serienummeret. Har noen dette ? :smile: Neida, jeg bare fleiper. Problemet er at når jeg skal skrive inn det inn på formen 4 tall i hver rubrikk og to i den siste à la xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xx, så får jeg bare skrevet inn in de to første tallene i hver bolk! Mao. er jeg låst til formen xx-xx-xx-x. Hva er dette for noe da?! Pokker, jeg vet at jeg kan kjøre installeren med wine, ingen andre på WineHQ klager over dette. (Ikke la de onde stemmene i hodet mitt som sier at dette er det ingen som kommer med en fornuftig løsning på få vinne) [ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-08-25 20:47 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå