Gå til innhold

Hjelp til endring av påmeldingsscript.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er leder av en LAN klubb, som skal arrangere LAN nå i November. Påmeldingen er åpen, og det byr på problemer. Folk kødder med å skrive inn tullepersoner, og det er en del problemer med å få verifisert at dette faktisk er kødd. Derfor lurer jeg på om noen kan gi meg litt hjelp i å endre påmeldings "scriptet" eller hva nå enn dere kaller det :)

txt versjoner av paamelding.php og paamelding_action.php ligger ved, tror det dekker alt.

URL til siden.

Det jeg lurer på er:

- Om det går an å gjøre felt obligatoriske

- Om det går an å definere regler for la oss si telefonnummer, at det må begynne på 4 eller 9, siden det skal være et tlf nummer.

- Om det går an å definere en liste over blokka IP nummer, jeg vet av noen som er ivrige, og er selv ivrig i å få blokka disse av å melde på folk.

Jeg er ingen PHP kyndig kar!

Vår webmaster opererer ikke siden lengre, og jeg har litt problemer med å forandre ting, søker derfor hjelp!

Håper raskt og behjelpelig svar!

MVH

Terje Andersen

paamelding.txt

paamelding_action.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

// for å finne ut om første tegn i var $tlf er 4 eller 9

if((!substr($tlf, 0, 1) == "4") || !substr($tlf, 0, 1) == "9"){

$tlf = "ikke oppgitt";

}

Det er allerede satt felt til å være obligatoriske iht. scriptet ditt. Hvis du vil legge til flere obligatoriske felt må du bare ta utgangspunkt ifra hva som er skrevet fra før av.

Det er allerede en slik sperre så det ut til, eller ihvertfall mot dobbelregistrering.

Du bør jo tillate flere registreringer per ip uansett.

resolv ip får du av var $_SERVER["REMOTE_ADDR"]

Lenke til kommentar

Legg inn slik at de må skrive gyldig e-post adresse, så sender du en link til dem der for at de skal bli registrert, hvis de ikke gjør det blir de heller ikke registrert, dette kan du få til ved å lage ett nytt felt i tabellen som du kaller registrert enum 1 eller 0 med standard 0, så lager du en side som du linker til i eposten slik at den endrer verdien i registrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...