Wintermuthe Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei, Jeg har nå laget min første DVD Jeg har lagt inn samme filmen to ganger på DVDn der den ene ikke er justert for farge / kontrast men den andre har gjennomgått slik justering scene for scene. Jeg forstår det slik at når man holder på med slike justeringer så er det viktig å kople PCn til en ekstern monitor da fargene på en LCD ikke gjenspeiler det man ser på f.eks. en TV. Men nå som CRT TV er på vei ut og Plasma TV + LCD TV er på vei inn, er dette da lenger nødvendig? Vil ikke dette overfølødiggjøre nytten av en ekstern monitor? Jeg vil anta at dersom man har en ekstern LCD eller Plasma TV så vil man i det store og det hele få samme fargegjengivelse her som på en LCD skjerm? Selvfølgelig vil det være forskjeller men det er det allerede i dag mellom ulike LCD skjermer - man vil i alle fall ikke lenger ha forskjellen mellom PC skjerm og TV å ta hensyn til? mvh. muthe Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Vel. PC-skjermer kan ha annleis gammainstilling (sjå Mac), - biletet på skjermen burde take omsyn åt dette og vise biletet med 2,2 windows og TV- gamma istadenfor 1.8 mac-gamma... Men eg veit ikkje heilt. Eg likar iallfall ha TV-en kobla til for å sjå interlacinga, for å sjekke fargane og for at folk skal kunne sjå på medan eg redigerer. Likar faktisk betre å sjå på TV-skjermen sjølv om eg skal gå gjennom filmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå