Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Programvare til Linksys WRT54G Accesspunkt

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

Var innom Siba her om dagen, og fikk tilbudt en returnert Linksys WRT54G til nesten halv pris. Slo til på dette. Fikk desverre ikke med dokumentasjon/Install-CD til denne....

Dokumentasjonen fant jeg på nettet, og regna med at jeg kunne http-konfigurere accesspunktet, noe jeg ikke kunne... Dokumentasjonen sier at man må førstegangskonfigurere via medfølgende software... Denne har jeg ikke...

Noen tips? Noen som vet om dette programmet ligger på nettet? (Var ikke på linksys` sine sider).

Mvh.

Nor_Beret

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Reset den og du skal finne den på 192.168.1.1, du trenger ingen CD.

5061058[/snapback]

Takker for svar....

Har prøvd å resette den.... Jeg får da ip 10.0.0.2....

Har prøvd å connecte til 10.0.0.1 samt 192.168.1.1/192.168.0.1... Timer bare ut...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Takker igjen for gode svar.... ;-)

Skal skrive dem ut og teste når jeg kommer hjem fra jobb...

Ha ein god dag alle sammen ^^

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Hvordan gikk det?

5179718[/snapback]

Takk for oppfløginga ;)

Gikk forøvrig ikke så bra... Har forøvrig ikke innebygd switch i accesspunktet (oppga feil modellnr, men regner ikke med at det har så mye å si).

Har kobla ut modemet, plugga i laptopen (testa både kryssa og vanlig kabel), og setter egen IP. Får ikke kontakt med web-interfacet når jeg prøver å koble til. Har prøvd både 192.168.1.1, 192.168.0.1, 192.168.0.254, 192.168.1.254, 10.0.0.1, 10.0.0.254, samt både 255.255.255.0 og 255.255.255.255 subnetta.

Har også resatt acesspunktet ved å holde inne reset-knappen i 1min 30sec (for å være på den sikre siden iht. antall sec for reboot/reset :w00t:)

Men somsagt, ingenting hjelper. :no:

Andre tips mottas med takk.

TH

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hey hey!

Glimrende, takk takk!

Nå behøver jeg bare et passord som fungerer ^^

admin/admin, Admin/Admin, administrator/administrator, Administrator/Administrator fungerte ikke... Dog over W-lanet... Må jeg bruke vanlig TP?

TH

Edit: var 192.168.1.245 som fungerte ^^

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Nå behøver jeg bare et passord som fungerer ^^

admin/admin, Admin/Admin, administrator/administrator, Administrator/Administrator fungerte ikke... Dog over W-lanet... Må jeg bruke vanlig TP?

5193436[/snapback]

Prøv admin som passord, ikke noe annet.

Du har vel lastet ned en manual?!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hehe.. takk for all hjelp... Har fått logga meg på, WEP-kryptert, og endra adminpassord....

Har bare ett problem nå, og det er at iBooken min ikke klarer å logge seg på nettet :D

"passordet du oppga for Airport-nettverket er feil...

Kjører 64bit-WEP, og har Maccen prøver å koble til med instilling: "trådløs sikkerthet: WEP-passord".... Må jeg kanskje ha den "genererte nøkkelen", eller holder det med passordet jeg bruker på windowsmaskinene?

Edit: ARG! Må slutte å spørre før jeg prøver ;) Testa med en av de 10-sifra genererte nøklene, og fungerte as a charm ^^

Takk for hjelpa alle sammen!

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...