simerix Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 16000? Du får mindre i bot for fyllekjøring. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg ville ALDRI kjøpt et spill, en film eller noen sanger uten å ha lasta det ned og testa det først. Å laste ned noe er bra, for du får sjansen til å teste produktet. Liker du det, så kjøper du det, liker du det ikke, så spiller du det ikke. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 hadde dvdfilmer hatt en pris som var overkommelig hadde mest sansynelig de fleste sluttet å laste ned filmer. men når det er 250,- for en ny dvd skive skjønner jeg godt at folk laster ned. fildelingen kan ubevist skje hvis du ikke fjerner et program fra kazaa eller bear share mappen din. å betale 16000,- for et uhell er helt uhørt.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 hadde dvdfilmer hatt en pris som var overkommelig hadde mest sansynelig de fleste sluttet å laste ned filmer. men når det er 250,- for en ny dvd skive skjønner jeg godt at folk laster ned. fildelingen kan ubevist skje hvis du ikke fjerner et program fra kazaa eller bear share mappen din. å betale 16000,- for et uhell er helt uhørt.. 5071688[/snapback] 250? Skal gå an å få tak i de fleste filmene for godt under hundrelappen. Vent en måned etter release så slipper du å betale 200 (dette er jammen meg max også) kroner per film. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Filmselskapet tjener 100 kroner pr film som blir kjøpt. Du bidrar til at 160 personer får denne piratkopien = 16.000 kroner i tapt fortjeneste. Hvorfor er det drøyt egentlig? Hvis du har kopiert 1000 filmer i løpet av din levetid (kjenner jo flere med over 5 ganger så mye), har du voldt filmselskapet 100.000 kroner i tapt fortjeneste. 5061466[/snapback] Det er jo ikke et reelt regnestykke da. De færreste laster ned filmer, og lar være å kjøpe filmen fordi de allerede har lastet ned. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Man prøver jo klær før man kjøper. Man prøvekjører jo en bil før man kjøper den. Så hvorfor i guds navn skal jeg ikke høre på musikken før jeg kjøper den? Eller se filmen før jeg kjøper den? Skal jeg liksom stole blindt på de store filmselskapene som sier at "DETTE ER ÅRETS FILM" ? Skal jeg stole blindt på at det nye albummet til xxx er bra fordi plateselskapet sier det? Nei faen heller. Jeg kjøper ingenting uten å ha lest tester/hørt/sett/prøvd det. Jeg og mine venner laster ned filmer hele tiden, så ser vi dem. Og liker vi filmen så er det rett på cdon.com Og si at platebransjen taper på at folk legger sakene deres ut på nettet er naivt. Om de produserer søppel, så fortjener de at ingen kjøper musikken deres. Det samme gjelder filmindustrien. Den nye Doom filmen er ute på nett, jeg har sett den. Og det er ikke en kjangs i helvette at jeg kjøper det møkket av en film. Jeg er for såkalt "Piratkopiering". Av den enkle grunn av at jeg liker og vite hva jeg kjøper. Når det er sagt, så har jeg ikke noe respekt for de som kun laster ned. Selv om de liker musikken så kjøper de den ikke. Jeg mener at om du liker det du laster ned så fortjener artistene at du kjøper plata deres. Alle de såkalte "Pirat-Gruppene" sier det i info filene som blir lagt ved. Så moralen er: Last ned musikken, om du liker den så kjøper du. Om du ikke liker den, så sletter du den. Artister og filmselskap som produserer søppel fortjener faen ikke en krone! Lager de søppel, så får de bare sitte der "blakke". For de taper jo såååååå mye. Pasient. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Filmselskapet tjener 100 kroner pr film som blir kjøpt. Du bidrar til at 160 personer får denne piratkopien = 16.000 kroner i tapt fortjeneste. Hvorfor er det drøyt egentlig? Hvis du har kopiert 1000 filmer i løpet av din levetid (kjenner jo flere med over 5 ganger så mye), har du voldt filmselskapet 100.000 kroner i tapt fortjeneste. 5061466[/snapback] Det er da overhodet ikke sikkert at personene som lastet ned filmen hadde kjøpt den? Tvert i mot, jeg tror få hadde gjort det. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Filmselskapet tjener 100 kroner pr film som blir kjøpt. Du bidrar til at 160 personer får denne piratkopien = 16.000 kroner i tapt fortjeneste. Hvorfor er det drøyt egentlig? Hvis du har kopiert 1000 filmer i løpet av din levetid (kjenner jo flere med over 5 ganger så mye), har du voldt filmselskapet 100.000 kroner i tapt fortjeneste. 5061466[/snapback] Hvis filmeselskaper tjener 100,. pr film er jeg mektig imponert. Jeg handler mye på play.com og da kjøper jeg filmer som koster alt fra 40 - 200 kroner. Sjelden de er over 160 faktisk. T.o.m kjøp 2 for ca. 120, de har masse tilbud i alle mulige former. Så hvis de tjener 100 pr film er jeg imponert, med tanke på at jeg kjøper MANGE filmer under 100,- Det vil si at som oftest når jeg kjøper film så går filmselskaper i minus de Tror det er best jeg slutter og kjøpe filmer jeg. Er jo bedere at de får null kroner enn at de går i minus vær gang jeg kjøper en film Så la oss alle slutte og kjøpe filmer, slik at vi ikke tømmer filmindustrien helt tom for penger. Det kommer det jo ikke noe godt ut av Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvis en kjøper en dvd til under hundrelappen går ikke filmselskapet i minus, men butikken. En har filmselskapet som lagde filmen, og selskapet som distribuerer filmene. Store filmselskap gjør dette sjøl, mens de små selvstendige må oftest få hjelp. Så har en kanskje grossister, deretter har vi butikken. Forbruker kjøper av butikken, som kjøper av grossist/importør, som kjøper av distributør, som kjøper/har avtale med/er filmselskapet. Eller noe i den dur/moll. Når en kan kjøpe filmer til "lite peng", er vel som oftest fordi butikkene ikke vil/kan returnere filmen og velger å få noe cash i hvert fall ved å selge til f.eks. 50,- Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Det viktigste bevismaterialet var skjermbilder lagt frem av aktoratet. Er ikke det fryktelig lett å forfalske? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Det som er så drøyt er det såkalte "beviset". Her har jeg et "bevis" på at Hardware.no har lastet opp filmen DOOM: http://rixxon.net/piratbyran/screen.php?ni....SVCD-MOViESTAR For å lage mer bevis, gå hit: http://www.piratbyran.org/bevismaskinen/ 5061681[/snapback] Det viktigste bevismaterialet var skjermbilder lagt frem av aktoratet. Er ikke det fryktelig lett å forfalske? 5073195[/snapback] Lurer på hva som er 100% bevis på nettet jeg :\ Lenke til kommentar
howzer Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Filmselskapet tjener 100 kroner pr film som blir kjøpt. Du bidrar til at 160 personer får denne piratkopien = 16.000 kroner i tapt fortjeneste. Feil. Hvorfor er det drøyt egentlig? Hvis du har kopiert 1000 filmer i løpet av din levetid (kjenner jo flere med over 5 ganger så mye), har du voldt filmselskapet 100.000 kroner i tapt fortjeneste. 5061466[/snapback] Feil. Med mindre du mener at hver gang jeg drikker et glass vann tappet fra kran så taper Imsdal på det, og dermed må jeg betale dem store summer for å gjøre opp for mitt utrolig frekke lovbrudd. For dette er et direkte resultat av dine holdninger og din argumentasjon. I så tilfelle har jeg ingenting å snakke med deg om. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg mener det er mye for å stjele en film. Når man tenker seg om ser man at dette er faktisk nesten akkurat samme saken som om jeg skulle løpt inn i en butikk og snappet med meg en DVD. Karen tjener jo ikke noe på å dele filmen og ingen kan si hvor mange potensielle kunder "filmselskapet" mistet. Og hvis er skjermbilde er bevis.. Herregud så lett Photoshop kan renvaske meg dersom jeg kommer i trøbbel på nett i fremtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå