jøanas Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Har vurdert Ixus 700 mot Collpix 7900 og P1. Har et eldre Coolpix kamera fra før og er godt fornøyd med dette. Valget står akkurat nå mellom Coolpix 7900 og P1. Er det noen gode grunner til å vente på Coolpix P1, eller er 7900 et like godt kamera? Er det noen som har erfaring med 7900 og batterilevetid - vil P1 bli bedre (eller dårligere)? Viktige egenskaper for meg er vekt, bildekvalitet, hastighet (fotografering av barn) og batteri. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 P1 er noe mindre, men personlig synes jeg designet og følelsen av kameraet virker noe billigere (har sett og så vidt prøvd P2 som er lillebroren. Den er identisk bortsett fra megapixlene). P1's store fordel fremfor 7900 er jo trådløs overføring av bilder via trådløst nettverk. Det er en fiffig funksjon, men har man ingen bruk for dette, ser jeg ingen grunn til ikke å velge 7900 fremfor P1. Da sparer man også noen hundrelapper, og 7900 har fått mye god omtale rundt omkring. 7900 har allerede meget bra batterilevetid, så du blir nok ikke skuffet over den uansett. Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Takk for råd. Har nå bestilt 7900. For andre som skal kjøpe, merk stor prisforskjell mellom MPX og Komplett. MPX har KIT med 256 Mb kort + Nikon veske. Komplett ligger 400 kroner over dette uten KIT (med lite minnekort). Ingen tvil om hvem jeg valgte...! Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Takk for råd. Har nå bestilt 7900.For andre som skal kjøpe, merk stor prisforskjell mellom MPX og Komplett. MPX har KIT med 256 Mb kort + Nikon veske. Komplett ligger 400 kroner over dette uten KIT (med lite minnekort). Ingen tvil om hvem jeg valgte...! 5072941[/snapback] Etter min mening ett fornuftig valg, trådløs overføring av bilder? javel! ok hvis du er journalist og må ha det i hus innen en hviss tid(og kvalitet betyr lite)! ellers ser jeg på det som noe fjas. Det som er viktig er det som er mellom brikka og det du ser! optikken! eller objektivet, noen kaller det linse. Per Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå