Gå til innhold

Pentium 4

raringen

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt meg en P4 2.0GHz 512kb cache å lurer litt på hvordan jeg kan klokke den?

har hørt at viss jeg ikke gidder (økonomisk grunn) å bruke noen lapper på kjøling, hvor mye kan jeg klokke den?

Kan nesten ingenting med klokking...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-23 19:57, hurst skrev:

p4 2.0a? med boxed kjøler? øk vcore noen hakk og sett fsb på 133. vips så har man 2,6 ghz. Det har mange i forumet her gjort (ikke alle som klarer det, men er du heldig med din cpu er det godt mulig).

Hvis du ikke vet hvordan du klokker, - bør du straks! :razz: opplyse i tråden hva slags hovedkort du har.

Min erfaring er knyttet til et Asus P4S533 hovedkort, - der går man inn i BIOS via menystyringen, kommer til advenced meny, - og nettopp DER kan du gjøre flere endringer. Første skritt er å stille fsb. Etter som du øker fsb, vil CPU trenge mere strøm. Det stiller du med CPU Vcore.

Overklokkingen foregår nok noe ulikt på ulike hovedkort, - men om du har manualen, - får du lese om BIOS setup til å begynne med, om du finner det.

Så finns det jumpere og microbrytere på hovedkort, og om du ikke når frem i BIOS, - må du nok sette deg inn i mulighetene på selve kortet.

Så kan du nok klokke prosessoren din en hel del med standard boxed kjøler/vifte. Allerede på fsb 120 har du en P4-2,0@2,4, og det bør gå greit.

Og jeg håper du ikke har fabrikkPC, - de kan du neppe klokke fordi fabrikens eget HK ikke gir deg muligheten!

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...