raringen Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg har nettopp bestilt meg en P4 2.0GHz 512kb cache å lurer litt på hvordan jeg kan klokke den? har hørt at viss jeg ikke gidder (økonomisk grunn) å bruke noen lapper på kjøling, hvor mye kan jeg klokke den? Kan nesten ingenting med klokking... Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Prøv deg frem!!!!!! Du kommer ikke no vei ved å bare spørre andre. Klokk til det blir ustabilt og så tar du lutt nedenfor. Kanskje 2,4 eller 2,6 ? Jeg hakke peiling på Intel, men regner med dette er sånn cirka. Lenke til kommentar
raringen Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Hehe, kanskje d ja :smile: Men jeg vet ikke hvordan jeg klokker, veldig lite ihvertfall. noen som har klokket enn sånn CPU? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 p4 2.0a? med boxed kjøler? øk vcore noen hakk og sett fsb på 133. vips så har man 2,6 ghz. Det har mange i forumet her gjort (ikke alle som klarer det, men er du heldig med din cpu er det godt mulig). Lenke til kommentar
enter Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: Den 2002-08-23 19:57, hurst skrev:p4 2.0a? med boxed kjøler? øk vcore noen hakk og sett fsb på 133. vips så har man 2,6 ghz. Det har mange i forumet her gjort (ikke alle som klarer det, men er du heldig med din cpu er det godt mulig). Hvis du ikke vet hvordan du klokker, - bør du straks! :razz: opplyse i tråden hva slags hovedkort du har. Min erfaring er knyttet til et Asus P4S533 hovedkort, - der går man inn i BIOS via menystyringen, kommer til advenced meny, - og nettopp DER kan du gjøre flere endringer. Første skritt er å stille fsb. Etter som du øker fsb, vil CPU trenge mere strøm. Det stiller du med CPU Vcore. Overklokkingen foregår nok noe ulikt på ulike hovedkort, - men om du har manualen, - får du lese om BIOS setup til å begynne med, om du finner det. Så finns det jumpere og microbrytere på hovedkort, og om du ikke når frem i BIOS, - må du nok sette deg inn i mulighetene på selve kortet. Så kan du nok klokke prosessoren din en hel del med standard boxed kjøler/vifte. Allerede på fsb 120 har du en P4-2,0@2,4, og det bør gå greit. Og jeg håper du ikke har fabrikkPC, - de kan du neppe klokke fordi fabrikens eget HK ikke gir deg muligheten! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå