Gribuz Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg bruker RP-PPPOE som protokoll for og logge meg på Telenor ADSL i Suse Linux 7.3 som fungerer fint. Når jeg starter maskinen så må jeg alltids gå i shell og skrive : start-adsl for å få opp forbindelsen Så jeg lurer på om det er mulig og legge det inn automatisk når maskinen starter Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 legg det til i /etc/rc.d/rc.local rc.local = kommandoer som blir utført ved oppstart ;D vess du hadde brukt slack.. så hadde du kunne det der.. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Jeg er ikke noe guru på Linux ENDA men snart Har ikke noe rc.local, kan det være boot.local _________________ [ Denne Melding var redigert av: Gribuz på 2002-08-23 19:46 ] Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Fra /etc/rc.d/boot.local : # Here you should add things, that should happen directly after booting # before we're going to the first run level. Legg til linja nederst i den fila ja. Burde funke bra. Lenke til kommentar
loyden Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Nå er det vel ikke helt korrekt plassert inn her, men det var snakk om adsl-start og sånt, og det har jeg, har fått en sånn linux-guru til å sette opp en linux-server til meg, men nå tenkte jeg jeg ville sette opp en selv, på en datamaskin som jeg ikke kan bruke til alt annet! blir selvfølgelig Redhat 7.2, og spørsmålet, hvilke programmer trenger jeg? og for å si det sånn, ja jeg har lest howto's, men jeg har ikke venner i dette miljøet som kan hjelpe meg, og det er rimelig vanskelig å gjøre dette alene! og utenom det, så er det møkkafolk som sier du skal lese howto's og sånt,når du allerede har gjort det, og ikke funnet svaret der, hvorfor ikke bare ; ikke svare? så slipper du å ødelegge dagen min og alle andre som leser den sure mailen din! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 De fleste distroene har vel stort sett programmene du trenger. RP-PPPOE fra http://www.roaringpenguin.com (eller noe slikt) kan du bruke for å koble deg opp med adsl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå