raysv Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei, Som topicen tilsier så har jeg 3 slotter på hovedkortet, der sitter det allerede 2x512 brikker. Går det for meg å sette inn en på 1024? eller må det være like stor størrelse på alle tre brikkene? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Nå vet jeg ikke hvilket hovedkort du har, men jeg tror det vil gå bra. Hvis det er slik at har brikkene foran deg, så er det vel bare til å teste og se om det går. Vær obs på at hvis de nye brikkene har en høyere latency(cas osv) enn den brikken som står i, så vil den gamle brikken kjøre på samme CAS som de nye(altså, det tregeste). Men dette er ikke å bekymre seg over ytelsesmessig da det har lite å si. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det går greit, men du mister dual channel. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Nei har desverre ikke brikkene forann meg, dvs skal kjøpe 1 gig til. og har bare en slott til ledig, så enten må jeg kjøpe 2x1024 og pensjonere de jeg har, eller sette inn en stor på 1 gig. hvor det siste hadde jo helt klart hvert det greieste. Var en tur innom netshop i går og skulle handle, men der fikk jeg beskjed om at dette kunne jeg bare gjøre hvis jeg klarte å få tak i ram fra samme merke og serie, ellers ville det gå galt fikk jeg beskjed om? (han utdypte ikke hva som kunne gå galt) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Var en tur innom netshop i går og skulle handle, men der fikk jeg beskjed om at dette kunne jeg bare gjøre hvis jeg klarte å få tak i ram fra samme merke og serie, ellers ville det gå galt fikk jeg beskjed om? (han utdypte ikke hva som kunne gå galt) 5060626[/snapback] Ville det gå galt å blande ram med forskjellig merke\serie ? Merkelig utsagn. Nå kan jeg ikke komme her med mine bastante meninger, men jeg er rimelig sikker på at det skal fungere helt 100%. Hvis det blir problemer får du heller sende de i retur. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg hadde nok heller kjøpt 2*1024 - fått dual-channel - og heller forsøkt å selge de gamle brikkene brukt dersom de fremdeles er i god stand. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hva slags hovedkort har du, og hvilken sokkel benytter dette hovedkortet? Hvis det ikke er et hk som benytter dual DDR, kan det være at hovedkortet maks takler to dobbeltisdige brikker, og den siste slotten må stå tom. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Det er en forholdsvis gammel maskin (3 år), en P4 2,8, så da er det vel socket 478?? Hovedkortet hvis jeg ikke tar helt feil er et kort fra MSI, husker ikke hvilket. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det er en forholdsvis gammel maskin (3 år), en P4 2,8, så da er det vel socket 478??Hovedkortet hvis jeg ikke tar helt feil er et kort fra MSI, husker ikke hvilket. 5061065[/snapback] OK, da ser det faktisk ut til at det ikke er dual DDR på det hovedkortet hvis det kun har 3 slotter. Dual DDR hovedkortene til S478 har minst 4 minneslotter. Det vet jeg siden jeg selv har hatt to slike kort. Alle slottene står like tett inntil hverandre, ikke sant? Er det tilfelle, er jeg stygt redd for at kortet takler maks to dobbeltsidige RAM-brikker. Så med mindre de to 512 MB brikkene er enkeltsidige, må den siste minneslotten stå tom. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Jepps, alle slottene står like tett. Da blir det litt dyrere enn håpet ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå