Giddion Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) jeg holder på å sette meg inn i modul mekking i python og bestemte meg for å bygge et enkel modul i starten jeg bruker boost 1330 og python 2,4 char const* greet() { return "hello, world"; } #include <boost/python.hpp> using namespace boost::python; BOOST_PYTHON_MODULE(hello) { def("greet", greet); } det compilerer helt fint som en dll fil. jeg har lest meg fram til at den kan hete dll for python sin del problemet: problemet starter når jeg skal få det til å funke i python jeg har lagt fila i C:\Program Files\Python24\DLLs takker for alle svar. Endret 26. oktober 2005 av Giddion Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Nå har jeg ikke brukt Boost.Python på en stund, og spesielt ikke i Windows, men denne siden bør vel gi en tilstrekkelig forklaring? Dessuten ser det ut som modulen skal ha ekstensjonen .pyd i Windows. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 vel.. det er den siden jeg har arbeidet etter A_N_K men det var muligens litt dårlig definert spørsmål fra min side... jeg får kompilert å alt sammen, men problemet er at når jeg er i python og skriver inn "import hello" og da kommer en error, så kompileringen og oppsette går fint, men jeg er usikker på hvor dll fila skal være å sånt... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det står jo der hvor fila skal ligge? 1. Du sier at den kan hete dll for Pythons del, det kommer ikke fram fra tutorialen det jeg kan se (.pyd). 2. Ifølge siden skal det i alle fall gå an å legge moduler i samme katalogen som Python-tolkeren. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 beklager jeg bøyer meg i støvet... den siden jeg så på lignet veldig... men siden jeg så på fulgte med boost, og den sa at den kunne hete dll. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det funket altså? Du kan også inspisere sys.path for å få et overblikk over hvor Python ser etter moduler. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Jeg fant det ut, jeg trodde import kommandoen brukte funsjonene, så jeg kalte funsjonen hello men ikke dll fila... takk for hjelpen A_N_K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå