Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte av regg reim Ford Mondeo 98. mod!


danjohan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heizann

 

Bilen er en Ford Mondeo 98. mod. Skal levere den hos Ford i mårra.

Lurte på sånn ca. pris på bytte av regg reim hos et merkeverksted? Noen som veit det?

5060159[/snapback]

På en 95 mondeo tar de ca. 3800,- for reg.reim bytte hos merkeverksted.

Dette er hos GadenWist i Trondheim

Lenke til kommentar
Heizann

 

Bilen er en Ford Mondeo 98. mod. Skal levere den hos Ford i mårra.

Lurte på sånn ca. pris på bytte av regg reim hos et merkeverksted? Noen som veit det?

5060159[/snapback]

På en 95 mondeo tar de ca. 3800,- for reg.reim bytte hos merkeverksted.

Dette er hos GadenWist i Trondheim

5060550[/snapback]

 

 

Okay.. Ikke så værst det da :)

 

Takk

Lenke til kommentar
Heizann

 

Bilen er en Ford Mondeo 98. mod. Skal levere den hos Ford i mårra.

Lurte på sånn ca. pris på bytte av regg reim hos et merkeverksted? Noen som veit det?

5060159[/snapback]

På en 95 mondeo tar de ca. 3800,- for reg.reim bytte hos merkeverksted.

Dette er hos GadenWist i Trondheim

5060550[/snapback]

 

 

Okay.. Ikke så værst det da :)

 

Takk

5060866[/snapback]

 

Nei, det faktisk ganske billig synes nå jeg da.

Bare sjekk på Mekonomen på prisene på de delen som skal/bør byttes blir ca. 2800-2900,- og da er det jo bare 1000,- i arbeidspenger. Og det er vel bare ca. 1 time arbeid. Synes at det er billig ja. :)

Lenke til kommentar
Er enkelt og greit ikke akseptabel pris.. gjør det sjøl eller gå til naboen som kan det og du har spart masse penger..

5061300[/snapback]

Hvis du gjør det selv å registerreima ryker så får du vel ikke dekket noen ting.

Men hvis et verksted gjør jobben, så har du vel garanti eller ihvertfall kjøpsloven å slå i bordet med om det skulle gå gærnt med registerreima.

Lenke til kommentar

Men nesten 5000 for en jobb du kan gjøre på under en time er jo ganske håpløst.. kan skifte mangen ganger selv før du har nådd 5000..

 

Det lønner seg å sjekke registerreima en gang i blandt så du er obs på om den ligger i grenseland eller ikke. Ser den slitt ut så har du en i reserve og skifter om du en gang blir uheldig.. sånn skjer det ihvertfall i min familie :p

 

Jeg har det vel etter min far som aldri skal på verksted med bilen med mindre det er eu-godkjenning han skal til med.. eks-bilmekaniker ftw! :p

Lenke til kommentar
Men nesten 5000 for en jobb du kan gjøre på under en time er jo ganske håpløst.. kan skifte mangen ganger selv før du har nådd 5000..

 

Det lønner seg å sjekke registerreima en gang i blandt så du er obs på om den ligger i grenseland eller ikke. Ser den slitt ut så har du en i reserve og skifter om du en gang blir uheldig.. sånn skjer det ihvertfall i min familie :p

 

Jeg har det vel etter min far som aldri skal på verksted med bilen med mindre det er eu-godkjenning han skal til med.. eks-bilmekaniker ftw! :p

5065466[/snapback]

Det var jo ikke nesten 5000,- det var jo ca. 3800-3900,-

Og det er jo ganske rimelig synes jeg...

Lenke til kommentar
Det lønner seg å sjekke registerreima en gang i blandt så du er obs på om den ligger i grenseland eller ikke. Ser den slitt ut så har du en i reserve og skifter om du en gang blir uheldig.. sånn skjer det ihvertfall i min familie :p

5065466[/snapback]

 

regeimer skiftes på faste intervaller enten km eller år, så det burde ikke være nødvendig og sjekke denne noe særlig.

Og er man uheldig med regreim kan man fort behøve og bytte motor.

Eller tenker du på viftereim e.l?

Lenke til kommentar

For en som ikke har greie på bil, og med tanke på at det i mondeoen er svært dårlig plass, og det er mye som skal demonteres, så synes jeg nå det er like greit å få et verksted til å bytte den. Om en skulle gjøre feil selv, eller den ryker, så kan det fort bli å koste på en ny motor. Forskjellen er ikke så stor, for du må fortsatt kjøpe registerreim settet med spennhjul, og det koster 1300kr originalt om jeg ikke husker helt feil, så får du det får 3900 er det fint overkommelig.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Men nesten 5000 for en jobb du kan gjøre på under en time er jo ganske håpløst.. kan skifte mangen ganger selv før du har nådd 5000..

 

Det lønner seg å sjekke registerreima en gang i blandt så du er obs på om den ligger i grenseland eller ikke. Ser den slitt ut så har du en i reserve og skifter om du en gang blir uheldig.. sånn skjer det ihvertfall i min familie :p

 

Jeg har det vel etter min far som aldri skal på verksted med bilen med mindre det er eu-godkjenning han skal til med.. eks-bilmekaniker ftw! :p

får ikkje håpe du eller din far kjøper seg ein bil som får ventil-ras dersom reg-reima ryker,da blir det mye banning og mye penger ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...