Gå til innhold

266MHz eller 333MHz FSB

_xeon_

Anbefalte innlegg

Hvilket hovedkort bør man egentlig ha hvis man kjøper en AMD Athlon XP CPU? -Tenker ikke på merke men FSB'en. -Hvor stor ytelsesøkning får man ved hk og RAM på 333MHz, istedenfor 266MHz? - XP CPU'en benytter jo bare 266MHz.

-Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp selvfølgelig HK med VIA-KT333 chipset!

Ikke for at ytelsen er så mye bedre med dagens XP'er, men AMD er jo rett rundt hjørne med XP'er som visstnok kjører på 333MHz bushastighet...

...DA snakker vi om ytelsesøkning!!! =)

[ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-08-23 18:53 ]

Lenke til kommentar

Stopp litt opp nå, mobo basert på KT400 brikkesettet er like om hjørnet. Har lest litt negativ omtale ang. de nye korta basert på KT400 brikkesettet til Via (bl.a. her på hw.no). Personlig hadde jeg holdt meg litt kald og sett hva testene viser og hva som blir sagt rundt om på nettet når disse kortene kommer. Det er kun snakk om uker før de er på markedet rundt om i verden.

Rune.

Lenke til kommentar

er det ikke slik at KT333 har "uoffisiel" støtte for 166FSB, mens KT400 har "offisiel" støtte for 166FSB..?

slik at du "overklokker" FBS hvis du kjører den på 166 på et KT333 kort, men at du ikke gjør det på et KT400 kort?

btw: KT400 skal ikke støtte DDR400 sant?

Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det støtter ikke KT400 DDR400, offisielt. (ifølge VIA) Dette pga vanskligheter med mer enn en RAM brikke. Men hk produsentene sier at det støtter DDR400. (forvirrende?)

KT333 støtter FSB166 offisielt og uoffisielt. Det samme gjør KT400

Lenke til kommentar

Jeg tror at både Via og Sis er litt forsiktige med å uttalle seg om hva dem støtter og ikke. DDR 400 ram er ikke noe "standaliert ennå" så KT-400 vil fungere med noen brikker og vil ikke fungere med andre brikker.

D_ritt i Via elelr sis, vent heller til nForce 2 kommer ut. DEn skal ha støtte for DDR400 og i tilleg til dette så vil den være mye bedre enn kt400 og sis sin chipset...

En annen ting. Hva er vitsen å kjøpe ny COU og HK nå når AMD skal lansere K8 Hammer i slutten a året.

Slik det ser ut så vil AMD ikke lage flere nye XP prosesorrer etter at Hammer 3000+ vil bli lansert.

Det jeg lukter her at AMD vil helst at folk går over til K8. Så har du en bra PC nå så vent. Kjøp heller K8 etter jul sammen med NV30 og 1GB DDR400 da får du Over Kill under pulten... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-24 15:08, goose skrev:

Jeg tror at både Via og Sis er litt forsiktige med å uttalle seg om hva dem støtter og ikke. DDR 400 ram er ikke noe "standaliert ennå" så KT-400 vil fungere med noen brikker og vil ikke fungere med andre brikker.

D_ritt i Via elelr sis, vent heller til nForce 2 kommer ut. DEn skal ha støtte for DDR400 og i tilleg til dette så vil den være mye bedre enn kt400 og sis sin chipset...

En annen ting. Hva er vitsen å kjøpe ny COU og HK nå når AMD skal lansere K8 Hammer i slutten a året.

Slik det ser ut så vil AMD ikke lage flere nye XP prosesorrer etter at Hammer 3000+ vil bli lansert.

Det jeg lukter her at AMD vil helst at folk går over til K8. Så har du en bra PC nå så vent. Kjøp heller K8 etter jul sammen med NV30 og 1GB DDR400 da får du Over Kill under pulten... :smile:

Og du regner med at Hammer'n blir billig når den kommer ? Det er vel en litt optimistisk tanke eller hva ? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...