hungry hippo Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har nylig kjøpt Logitech MX1000. For de av dere som ikke har en slik mus, kan jeg fortelle at laseren fra denne musen ikke er synlig, noe jeg ikke visste på forhånd. Jeg går ut i fra at de elektromagnetiske bølgene ikke har en bølgelengde innenfor hva det mennesklige øyet kan oppfatte. Jeg har vært så smart at jeg har tatt risken, og stirret inn i sensoren til musen mens den har vært på, er det noen som vet om dette er farlig? Ellers kan jeg ikke si at jeg vil anbefale denne til noen andre. Den er temmelig dyr, og har i praksis ingen fordeler relativt til optisk mus. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Laser har ikke noe med elektromagnetisme å gjøre... Uansett så har jeg ikke tatt skade av å se inn i laseren, men det er heller ikke noe jeg gjør i større deler av døgnet heller så Lenke til kommentar
UAM Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Laser har ikke noe med elektromagnetisme å gjøre... 5060138[/snapback] Nei, du kan nok ikke løfte biler på skroten med en lasermus, :!: men lys er i aller høyste grad en elektromagnestisk bølge. Til trådstarter. Hva i alle dager skal du sitte å glo under musa for? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 du har nokk desverre ikke sett inn i laseren, da den skrur seg av når du løfter musa opp ifra underlaget.. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Du kan bli steril av å stirre inn i laseren. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ja, hvis du stirrer på den med den enøyde slangen kanskje? Eller kanskje den påvirker prostataen hvis du tiiter på den med brunøye? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Nei ingen fare, bølgene har bare en annen bølge enn det øynene kan oppfatte. Slik som mesteparten sollyset jorden mottar. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 helt usynlig er den nå ikke, det lyser gult under min mx1000, men jeg må ha det temelig mørlt for å se det. og jeg anbefaler denne musa fordi den er god å bruke. eventuelt G5/G7 Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 selv om bølgelenden er usynlig for det menneskelige øyet, så gjør det ikke laseren ufarlig å se på... men som sagt, så skrur laseren seg av når du løfter musa ifra underlaget. og forplantingsevnen har ingen sammenheng med hva slags lys du ser på, og man kan dermed ikke bli steril av å se på en laser Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 og forplantingsevnen har ingen sammenheng med hva slags lys du ser på, og man kan dermed ikke bli steril av å se på en laser 5060368[/snapback] Hehe, akkurat det er en lang historie og veldig off topic. Men skal ikke ødelegge tråden til trådstarter her Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 på min mx1000 mus så kan jeg se laseren gjennom linsen på undersiden. tror nok der ikke er nok energi i selve laserstrålen til at det er skadelig for øyet, men for sikkerhetsskyld så bør man ikke sitte å stirre på den hele dagen for dem som sier laseren blir slått av når man løfter musen. dette er feil. hvordan i all verden mener dere at musen skal oppdage og slå på laseren igjen når den blir plassert på musmatten igjen? gyroskop? trykkfølsomme brytere montert under skliføttene? kvikksølvbryter inni musen som er på når mulen ligger plant? nei, faktum er at musen begynner å blinke med laseren (helt likt logitechs optiske varianter) ett eller to sekunder etter man har løftet musen fra matten. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 om det hadde vært skadelig å se på, ville det ikke da vært merket med veldig synlige advarsler? Både under og på innpakningen... Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 og forplantingsevnen har ingen sammenheng med hva slags lys du ser på, og man kan dermed ikke bli steril av å se på en laser 5060368[/snapback] Hehe, akkurat det er en lang historie og veldig off topic. Men skal ikke ødelegge tråden til trådstarter her 5060375[/snapback] Kom igjen da! Fortell Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hehe, en kjapp versjon før jeg legger meg... For mange mange år siden når nintendo var nytt, 8 bit var revolusjonerende, og Duckhunt var tingen, var jeg en bitteliten gutt. Jeg og et par kompiser hadde kommet oss inn på rommet til storebroren min og fyrte av nes'en:P Jeg hadde en tendens til å spise på ting, aner ikke hvorfor egentlig, men ting endte som regel opp i munnen. Blant annet kontroller, ledninger etc. En dag vi spilte duckhunt dreiv jeg å skøyt meg selv inn i kjeften da han ene sier dønn seriøst: "DU! du må ikke gjøre slikt! det er farlig. du kan bli steril av det atltså!" Det endte med at jeg ALDRI gjorde det igjen, tiltross for at ingen av oss visste hva sterilitet var for noe. Fakta trodde jeg det var noe kreftlignende saker eller noe... MEn uansett det var veldig off topic, og får jeg ikke en advarsel så blir iallefall tråden stengt. God natt. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) du kan bli steril av og de på laser mus ja men bare de røde...finner biltilsynet ut at du har sett på blå laser mus mister du mulighet til og ta lappen noen gang! neija tilbake til emmnet : det gjør vondt i øya..dette er jo serkt konsetrert lys vi snakker om..så langvarig glaning kan nok gi skader...men det er vel ikke mange som sitter og ser inn i den.. Endret 26. oktober 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Ehm, hvilken laser lyser det gult av? Er ikke "bølgelengeden" på alt laserlys rødt da? Eller er det virkelig så lenge siden jeg hadde fysikk :/ edit: leif Endret 26. oktober 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
UAM Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Da tar du nok litt feil. Laserlys avgir en spesifik farge, i motsetning til andre lyskilder som avgir et større spekter av farger. Fargen på laseren trenger derfor ikke bare være rød, men rød laser avgir kun rødt. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 :!: jeg fant ut hvorfor jeg så gult lys på laseren på mx1000 musa mi. jeg prøvde å sjekke nå nemlig, og nå lyste det rødt der, så jeg skjønnte ikke bæret med en gang, så fant jeg ut at den er nesten tom for strøm, og det lyser da rødt oppå den for å si i fra om det. så da var det det gule lyset som indikerer hvor mye strøm det er på musa jeg så sist gang jeg sjekka :!: Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Ehm, hvilken laser lyser det gult av? Er ikke "bølgelengeden" på alt laserlys rødt da? Eller er det virkelig så lenge siden jeg hadde fysikk :/ edit: leif 5060421[/snapback] Hørt om Blu-ray (arvtager til DVD med blå laser som er tynnere)? Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 En kompis prøvde å titte på undersiden av ei mus, og fikk deretter et velplassert kne i skrittet. Så det å sniktitte på musen kan gjør deg mindre forplantingsdyktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå