mad-hatter Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har akkurat oppgradert PC'en til dette: Asus A8N SLI Deluxe AMD Athlon 64 X2 4400+ NVIDIA GeForce 7800 GT point of view TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 2048 MB Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA Antec NeoPower 480 PSU Thermaltake Venus 12 vifte (temperaturen holder seg ganske lav) På 3d mark 2005 får jeg 4900 i score. Er dette riktig, eller kan jeg stille på noe slik at jeg får en bedre score og det lagger mindre på spill? På en test av skjermkortet mitt fikk det 6000 og noe på 3d mark 05 med en vanlig maskin, dette har fått meg til å gruble på om det virkelig er noe galt med noe i PC'en. BTW. Jeg er veldig grønn når det gjelder PC, så hvis dere kan prøve å snakke så enkelt som mulig ville jeg være evig takknemlig. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei! Her lukter det svidd ett eller annet sted, men siden du får en redusert score og ikke crash ol. kan det være driver problemer. For å ta en ting av gangen: er driverne til hovedkortet installert? Jeg har akkurat oppgradert PC'en til dette: Asus A8N SLI Deluxe AMD Athlon 64 X2 4400+ NVIDIA GeForce 7800 GT point of view TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 2048 MB Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA Antec NeoPower 480 PSU Thermaltake Venus 12 vifte (temperaturen holder seg ganske lav) På 3d mark 2005 får jeg 4900 i score. Er dette riktig, eller kan jeg stille på noe slik at jeg får en bedre score og det lagger mindre på spill? På en test av skjermkortet mitt fikk det 6000 og noe på 3d mark 05 med en vanlig maskin, dette har fått meg til å gruble på om det virkelig er noe galt med noe i PC'en. BTW. Jeg er veldig grønn når det gjelder PC, så hvis dere kan prøve å snakke så enkelt som mulig ville jeg være evig takknemlig. 5059963[/snapback] Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Du ligger ca 2000 poeng under hva som er normalt med ditt oppsett, prøv å fjern alt av drivere og prøv på nytt. Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Oioioi. Nå ble jeg glad. Trodde et øyeblikk at jeg hadde sløst alle de tusenlappene for ingenting. Jeg var nesten sikker på at jeg hadde installert alle driverne jeg, og jeg har tilogmed overklokka skjermkortet og prosessoren litt (ikke mye). En annen ting som jeg synes var litt rart er at fps'en holder seg på 0 til 1 på CPU-testen på 3d mark 05... leste på et annet forum at noen hadde fått 3-5. Da er det vel litt rart at jeg med en så dyr prosessor får så lav? Ellers er det noe spesielt jeg kan gjøre for å sjekke om noe er ødelagt eller om jeg har utdaterte drivere? På Rivatuner (et tweakingsprogram) står det PCIE link width : 16x supported, 1x selected. Har dette noe med den lave scoren? Tusen takk for at dere tar dere bryet med å svare. Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 kanskje anti aliasing og sånn stæsj står på i instillinger , da får du mindre score vettu. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Slå av AA og AF (ikkje sett det til programstyrt). Slå også av v-sync. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Feilpostet denne desverre. Flyttes over fra Annet om hardware til Overklokking->benchmark der den hører hjemme Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Men hvis jeg skrur av AA og AS blir ikke de skrudd av i spill også da? Alle drivere er innstalert iallefall, Den eneste enheten det står et spørsmålstegn på er Raid controller. Oppdaterte også nylig biosen for å kunne bruke de nyeste CPU'ene. Innstalerte også de nyeste forceware driverne til skjermkortet. Noe annet som kan være galt? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Skrur du av AA/AF, så vil det slå seg av i spill også ja, men så snart du er ferdig med å teste, så skrur du bare på igjen. Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Nå skrudde jeg av AA Vsync og AF, men det tjente jeg bare rundt 100 poeng på. Jeg får forresten 4500 ikke 4900...(4600 med AA og de andre skrudd av). Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå