WzUp Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg skulle boote med en bootdisk som jeg hadde lagd i xp, for å "Oppgradere" min LiteOn 40125s brenner til en 48x. Problemet er at når jeg skal boote fra disketten kommer den med: I/O Failiure Replace disk to continue (Tror det er ca det det står) Trodde det var diskettstasjonen først, men nå har jeg byttet den ut med en annen, og får fortsatt det samme problemet. Noen som vet hva problemet skyldes??? Jeg må boote inn i dos uten cdrom drivere, og da kan jeg vel ikke boote fra cd. Hvis jeg kan boote fra cd så er det fint om noen sier meg hvor jeg kan få tak i en dos bootcd (helst om noen har prøvd å oppdatere sin egen cdrw med denne), men det beste hadde vært om jeg hadde fikset bootdisk problemet. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Sikker på at det ikke er noe feil med disketten da? Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Har prøvd med 98 bootdisk, og med flere disketter (nå brukte jeg en ny), og fortsatt samme problemet. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Et villt slag i mørket... Du HAR brukt diskettstasjonen før. Den er ikke koblet feil? Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Nei, den er koblet riktig . Den fungerer i windows, men ikke når jeg skal boote!! Argh... hvorfor funker det ikke?? Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Ingen som vet hva som kan være galt?? Har fått tak i en dos boot cd, men kan jeg bruke den?? Da vil vel dos bli loadet med cdrom drivere? , og det må den ikke når jeg skal oppdatere firmwaren til cdrw'en. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Nå finner jeg ikke noe om maskinvaren din, så dette svaret kan ikke bli veldig eksakt. Men har du en cd med OS på, se etter at det er autoexec.bat, boot.ini og de vanlige filene som trengs for oppstart (pokkern om jeg husker alle i farten). Så går du i bios og setter boot-rekkefølge der, f.eks. CD-ROM, A, C. Har du disse mulighetene skal det gå fint. -P- Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Nå klarer den ikke å lese ordentlig i win xp heller. Mulig det er HK. Asus TUV4X. Er det noen instillinger i BIOS som kan gjøre at det ikke funker. Tror ikke det er diskettstasjonene. Den ene diskettstasjonen har jeg hatt ett par år, og har fungert helt til jeg oppgraderte HK og Grafikkkort, og HDD. Graff kort og hdd har vel ingenting med det å gjøre, så da må det være HK. Brukte diskettstasjonen sist for å flashe dvd-rom'en med sonefri firmware, og da funket den fint, men det var på det gamle HK. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Bruk DOS boot cd'en. Dersom det er MS-DOS 6 eller senere, kan du bare holde nede venstere SHIFT tast under oppstart, så lastes ingen drivere (config.sys og autoexec.bat kjøres ikke). Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 Quote: Den 2002-08-23 21:48, covah skrev:Bruk DOS boot cd'en.Dersom det er MS-DOS 6 eller senere, kan du bare holde nede venstere SHIFT tast under oppstart, så lastes ingen drivere (config.sys og autoexec.bat kjøres ikke). Vel, har ett problem der. Klarer å lage en dos bootcd, men når jeg legger til ekstra filer vises de ikke i dos. I tillegg skal jeg ta backup av den orginale firmwaren i tilfelle noe går galt, og jeg kan ikke brenne på cden i dos (Uten å ha cdrw drivere ihvertfall). [ Denne Melding var redigert av: WzUp på 2002-08-23 22:03 ] Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Har bytta ut kabelen, så det er ikke problemet. Nå kommer det "An unexpected I/O error has occured" i windows også. Her er det noe rart. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 bare for å ha nevnt det, selv om det ser ut til at noe ikke er som det skal... Hvis du lager en "cd-bootdisc" i for eksempel nero eller et annet brennerprogram, så vil ikke de filene du legger til i tillegg havne på A: De vil da få en annen stasjonsbokstav, som er etter harddisk-partisjonene dine. ikke at det hjelper så mye på problemet ditt... bertie Lenke til kommentar
Snask Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 hvis du bruker 95/98/98se så kan du jo eventuelt bare trykke på F8 i booten så får du opp en boot meny der du kan velge å hoppe over alle systemfiler. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Jeg bruker xp, så det går ikke. Når jeg booter på cden så finner den ikke noen andre stasjonsbokstaver enn a: og b:.b er floppy. Skulle vært fint å vite hva som egentlig er galt siden diskettstasjonene ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå