camxer Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et radeon 9600XT liggende i en pc som er brukt til bilde/filmredigereing. I tillegg til dette er den brukt til å spille dungeon siege 2. Jeg har fått tilbud om å bytte denne mot en Matrox Parhelia 512 med 128MB minne. Er dette et godt ide? Har ikke lyst til å tape mye ytelse på dungeon siege 2, men bedre ytelse i redigering ( bedre fargegjengivelse, høyere hz på høye oppløsninger og multi display) er en bra ting... Syntes dere at dette er et godt ide? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Mener å huske at ytelsen til Parhelia ligger omtrent på GeForce 4 Ti4200 nivå, eller ATi Radeon 8500 nivå.... Men 2D kvalitet messig så er Parhelia kortet rått... Triple Head er rått. Savner mange av multi-skjerm finessene som Matrox har. Synes det er veldig synd at de ikke er med på 3D racet mer... Får håpe det kommer et ok 3D kort til Longhorn fra Matrox Lenke til kommentar
camxer Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Mener å huske at ytelsen til Parhelia ligger omtrent på GeForce 4 Ti4200 nivå, eller ATi Radeon 8500 nivå.... Men 2D kvalitet messig så er Parhelia kortet rått... Triple Head er rått. Savner mange av multi-skjerm finessene som Matrox har. Synes det er veldig synd at de ikke er med på 3D racet mer... Får håpe det kommer et ok 3D kort til Longhorn fra Matrox 5059872[/snapback] Ok, det er ikke så dårligt da. Klarer sikkert DS2 helt fint hehe... men det er bilderedigering det går mest i og jeg har lest at parhelia 512 er veldig flink til å levere stabil spenning på høye oppløsninger og oppdateringsfrekvens. Så, er det verdt å bytte? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvis du hovedsakelig bruker pc'en til bildereddigering ville jeg byttet til mathrox kortet. men du må ikke forvente noe super spille ytelse. mathrox kortene har aldri klart seg godt i spill, og nå som kortet ditt begynner å bli gammelt i tillegg.... ja. du må ikke forvente spesiellt god spille ytelse Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvis du hovedsakelig bruker pc'en til bildereddigering ville jeg byttet til mathrox kortet. men du må ikke forvente noe super spille ytelse. mathrox kortene har aldri klart seg godt i spill, og nå som kortet ditt begynner å bli gammelt i tillegg.... ja. du må ikke forvente spesiellt god spille ytelse 5060643[/snapback] Er radeon bedre en geforce? Hjemmeside... beta layout... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvis du hovedsakelig bruker pc'en til bildereddigering ville jeg byttet til mathrox kortet. men du må ikke forvente noe super spille ytelse. mathrox kortene har aldri klart seg godt i spill, og nå som kortet ditt begynner å bli gammelt i tillegg.... ja. du må ikke forvente spesiellt god spille ytelse 5060643[/snapback] Er radeon bedre en geforce? Hjemmeside... beta layout... 5060648[/snapback] Hvorfor etterlater du link til hjemmesiden din overalt vidarv ? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 I de benchmarkene jeg så (en stund siden da), så ytet Parhelia dårligere enn et GeForce4 MX og t.o.m et 9600SE. Så med mindre ting har endret seg, så ville jeg aldri ha brukt et Parhelia til spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå