Gå til innhold

ATI Vs. Nvidia

storken

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på noe her:

hva er best av X1800XT og 7800GTX på disse områdene:

ytelse (3dmark)

bildekvalitet (erfaringer)

ikke la dette bli en ATI ruler Nvidia sug og omvendt tråd.

jeg vil høre folks meninger både positive og negative om begge disse kortene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ytelse er nok x1800xt best ja men på bilde kvalitet og bildekvalitet er nvidia best  :love:

5059737[/snapback]

Må vi ha enda en slik idiotisk tråd??

x1800XT kan være så bra det vil... Det er rett og slett ikke tilgjenglig enda...

Kun et papirprodukt....

Lenke til kommentar
Det jeg kan si er at nvidia har hatt enorme problemer med driverne til 7800gtx inntil nå. Nå ser derimot bildekvaliteten til å være tipp topp.

5059886[/snapback]

Langt ifra med default texture filtering innstillinger. Se bilde, dette går igjen i de fleste spill jeg har prøvd hittil, men ikke riktig så ille som i dette eksemplet (verste jeg har sett hittil). Med IQ satt til ”high quality” og trilinear optimizations slått av derimot er texture filtering kvaliteten betraktelig bedre, men ikke perfekt. Synlige mip-map overganger er borte (fra det jeg har sett) og texture filmeringen er kraftig redusert, slik det burde ha vært som default. Det er for meg uforståelig at det er stort sett med default innstillinger det blir testet opp mot ATi. Dette er etter min mening ganske missledene.

Jeg kjører med FW 81.85. Bildet er hentet fra Quake 4 for dem som lurer.

post-6993-1130305630_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Spør om dette igjen i slutten av november/desember da har kanskje ATI fått ut noen x1800xt om ikke til butikkene så har kanskje nettsteder fått et offisielt kort til testing.

IKKE før dette, så er det ingen som kan komme med noen som helst konkret og 100% riktig analyse

Lenke til kommentar

Emnetitler som dette burde være ulovlig. 90% av slike blir til rene flame-tråder.

Skal du spørre om noe slikt, så lag tittelen litt mer spesifikk. "7800 vs x1800 ytelse" er ihverfall bedre...

Nå er forøvrig goodall riktig i at det fremdeles ikke er noen x1800 kort ute til nøytrale tester enda, så intill da kan vi bare gi fakta anngående 7800-serien.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...