ntec Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvis jeg husker rett, var det noe som het sms4free tidligere. Disse folkene solgte sim-kort med utenlandsk nummer hvor man kunne sende så mange gratis sms som man bare ville. Er det noen som selger slike SIM-kort mer? ... eller vet du om et program man kan laste ned, slik at man kan sende så mange sms vi vil, gratis? Lenke til kommentar
Qais Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 nei, men husker Chess (?) hadde sånn for mange mange år tilbake.... tror det va de. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Disse sim-kortene var ikke spesielle SMS-kort, men helt vanlige kontantabonnementer fra en utenlandsk operatør som ikke hadde sperret for "utenlandsk sms-sentral"-buggen. Dvs, de ved å legge inn SMSC til utenlanske SMS-sentraler som var "åpen" var det mulig å sende SMS uten å betale for det. Ulempen var at at sentralene ble ofte sperret, og en måtta da drive å søke etter nye. Vet ikke helt hva situasjonen er i dag, men jeg hadde i alle fall et sim-kort som fungerte for ca 1 år siden. Men gadd ikke å søke etter nye sentraler når den sluttet å fungere. Får være måte på hvor gniten en skal være Husk at alle som mottar SMS fra deg får SMS fra et utenlandsk nummer! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 ahh, husker back in the days i 99 eller hva det var når man bare kunne stille sms sentralen til en utenlandsk og sende så mange gratis sms man bare ville.... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Husker også at jeg drev med dette på min gode gamle phillips Fizz..begynner å bli gammel nå Lenke til kommentar
ntec Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 jaja, men tingen er at jeg skal prøve å starte opp gratis-sms tjeneste for meg og noen venner, der sim-kortet (+mobilen da) er koblet til en datamaskin (som fungerer som en server) via datakabel... Så det eksisterer ikke mer slike utenlandske gratis-sms simkort, eller? Men er det noen som vet om et program man kan installere slik at man kan sende så mange gratis sms man bare vil? Eller vet dere om noen websider som tilbyr så mange gratis sms man bare vil? (se bort i fra biip.no da!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå