Gå til innhold

Hjelp til kjøp av billig prosjektor

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge sikla på å ha meg en prosjektor her nå, og tror jeg skal ta skrittet inn for å kjøpe det nå.

Jeg skal primært bruke den til film, men også en del spill, både fra PC og xbox, så den må ha VGA eller DVI-inn og composite/s-video inn. Jeg er ikke så stor fan av widescreen, siden ikke alt støtter det ennå.

Prosjektoren skal brukes mest i et kjellerrom som er fint og mørkt, men det kan hende at jeg vil ha den med opp i lysere omgivelser.

Prisklassen er opp til ca 10k, men helst rundt 7-8000, og jeg vil helst ha XGA oppløsning.

Hva bør jeg velge?

Denne har jeg sett brukt på skolen: Sony VPL-EX1, og den virker grei den.

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-)

Endret av Wraith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville gått for denne selv, kostet dobbelte for litt siden, HP halverte prisene på enkelte av projektorene for litt siden skjønner du  :thumbup:

Har sett den i action og den er faktisk ganske bra, og den ligger egentlig mange prisklasser over det den selges for nå..

5059458[/snapback]

Den virker jo bra med spesifikasjonene ihvertfall, har gode erfaringer med HP prosjektorer fra før. Noen her som har hands-on erfaringer eller sterke motsetninger for denne?

De to Nahojdat nevnte virket også greie, men begge to kjører widescreen, ellers hadde de vært gode alternativer. takk :)

Glemte å nevne det at jeg har et godt filmlerret fra før, så det skal jeg ikke kjøpe nå i første omgang.

Hvis andre har andre alternativer her så tar jeg dem, ellers bestiller jeg snart :thumbup:

Endret av Wraith
Lenke til kommentar
De fleste widescreen projektorer kan lett settes til 4:3, like greit å ha wide nå for tiden da de aller fleste filmer kommer i widescreen format..

5059741[/snapback]

joda, men jeg synes prosjektoren må støtte 1024x768 native på prosjektoren, ellers blir det vel ganske dårlig som på LCD skjermer?

Lenke til kommentar
De fleste widescreen projektorer kan lett settes til 4:3, like greit å ha wide nå for tiden da de aller fleste filmer kommer i widescreen format..

5059741[/snapback]

joda, men jeg synes prosjektoren må støtte 1024x768 native på prosjektoren, ellers blir det vel ganske dårlig som på LCD skjermer?

5059808[/snapback]

men HP projektoren har 1024x768 som native.

Og det er en forskjell på teknologien på LCD og DLP...

Tror du hadde blitt storfornøyd med den projektoren, spesielt med tanke på hvor mye man får for pengene..

Lenke til kommentar

5059741[/snapback]

5059808[/snapback]

men HP projektoren har 1024x768 som native.

Og det er en forskjell på teknologien på LCD og DLP...

Tror du hadde blitt storfornøyd med den projektoren, spesielt med tanke på hvor mye man får for pengene..

5059852[/snapback]

Ok, takk :-) er ikke helt med når det gjelder filmprosjektorer, har kun kjøpt forelesningsprosjektorer før. takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...