Gå til innhold

Fant ett hovedkort og en cpu

Complexity

Anbefalte innlegg

Det er jo bare å plugge i en PSU og prøve. Jeg ville nok vært mest redd for hovedkortet. Min erfaring sier at det er den komponenten som tåler minst.

Kjenner folk som har funnet nesten helt nye 21" crt skjermer på dynga. Det er flere år siden men de er like god i dag. Mange har ikke peiling (og mange har alt for mye penger) så de kaster hele maskinen fordi f.eks RAM er defekt. Det skal vel litt til for at du finner et fungerende 7800gtx, men er du heldig kan du ende opp med en liten server :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Last ned manualer fra nettet... ;)

5063591[/snapback]

har prøvd men på hjemmesiden til abit er det ingen hovedkort som heter BG7E

men skal lete mere :thumbup:

edit: jeg fant jeg fant :p

edit: We're sorry

You have asked for a page that does not exist on abit-usa.com.

Warning: filesize(): Stat failed for /abit/downloads/manual/english/BG7E_Eng_V101.zip (errno=2 - No such file or directory) in /abit/products/mb/manual.php on line 119

og ftp fatter jeg ikke noe utav..

Endret av complexity
Lenke til kommentar
kan du få tatt et stort og godt opplyst bilde over området der du skal koble til kablene? kanskje noen av oss ser hvor power switchen skal være

5063726[/snapback]

desverre umulig.. har bare ett gammelt 2mp kamera til rådighet.. bildene ble bare helt blurry fordet om jeg fokuserte.. gammelt kamera.. gikk fritt for strøm også nå btw :mad:

edit.. fant det.. plugget bare rundt om kring og en plass startet det..

det starter bare i ca 1 sec.. har plugget i en vifte som snurrer rundt i ca 1 sec..

det kommer også ett rødt lys ved siden av det grønne når jeg starter.. sikker pga at jeg ikke har i cpu eller ram eller skjermkort..

Endret av complexity
Lenke til kommentar

jeg testa med cpu, ram og skjermkort.. alt funket!!

kom forbi bios uten problem.. eneste var at det sto "Cpu has been changed. Press F1 to continue"

kom helt til det sto at jeg måtte sette inn boot device, som skal komme siden jeg ikke hadde harddisk med os plugget i..

"overlykkelig"

kjøpte nettop tilbake det gamle kabinettet hos fattern til å ha dette i :D

200kr.. litt mye spenn for ett q-tec kabinett da menn..

Lenke til kommentar

Med 256MB RAM, billig PCI-skjermkort, en CD/DVD-leser du bruker en gang til innstallering av OS, og harddisk av valgfri størrelse, har du jo en finfin server som kan brukes til litt av hvert!

Eller du kan kjøpe deg et litt fint desktopkabinett, og bygge deg en enkel HTPC.

Jeg fant på en CPU en gang jeg også, og tankene tårner seg opp for hva slags maskin man kan lage seg ut av den, selv om man strengt tatt ikke trenger en ekstra maskin (har en stasjonær, en laptop og en Mac), og det faktum at man også trenger en god del andre komponenter.

Hadde jeg vært deg, og hadde hatt litt penger til overs, hadde jeg bygd meg en HTPC, som sikkert hele familien kan dra nytte av for enkel og grei avspilling av alle mulige mediefiler.

Lenke til kommentar
jeg testa med cpu, ram og skjermkort.. alt funket!!

kom forbi bios uten problem.. eneste var at det sto "Cpu has been changed. Press F1 to continue"

kom helt til det sto at jeg måtte sette inn boot device, som skal komme siden jeg ikke hadde harddisk med os plugget i..

"overlykkelig"

5063924[/snapback]

Gratulerer ny maskin til 200 spenn er ikke verst :thumbup:

Finfin server eller lekemaskin.

Lenke til kommentar

5063924[/snapback]

Måtte du betale 200 spenn for et Q-tec kabinett av din far? :hmm: Gamlingen er grisk :tease: Uansett... fikk lyst til å ta meg en tur på dynga selv.

Lenke til kommentar

5063924[/snapback]

Måtte du betale 200 spenn for et Q-tec kabinett av din far? :hmm: Gamlingen er grisk :tease: Uansett... fikk lyst til å ta meg en tur på dynga selv.

5064250[/snapback]

hehe.. solgte det til han for 200 for noen uker siden da..

det er da sidevindu og 3stk 80mm vifter i det også.. samt en viftestyring.. såe ;)

driver å montere ting i det nå.. nettop ferdig med å sette fattern sin pc i sitt kable kabinett

edit: det er ett skruehull på hk der det ikke er hull til spacer under.. går det greit om det mangler en spacer og skrue?

har alle de andre 9 skruene..

Endret av complexity
Lenke til kommentar
på cpu'en ser det ut som det står:

Intel Pentium 4.   1,8A GHZ/512/400/1,5V også ett eller annet costa rica..

vanskelig å se siden det er kjølepasta..

Rart at ingen kommenterte dette:

slik jeg har forstått der det da 2,8 ghz.. den er vel nesten like kraftig som min amd athlon 64 3000+ 2ghz..

Det er ikke noen 2.8GHz dette, det er en P4 "A" på 1.8GHz med 512kB L2 Cache, 400 MHz QFB (FSB x 4) og 1,5v kjernespenning.

Så sånn sett kan den sammenliknes med en Athlon XP 1800+ ;)

Men uansett mer enn god nok for et lite HTPC-oppsett ja..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...