Complexity Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) hei.. var på søppelfyllinga i dag.. der fant jeg en pc med ett hovedkort som jeg syntes så ganske nytt ut.. Bilder: på cpu'en ser det ut som det står: Intel Pentium 4. 1,8A GHZ/512/400/1,5V også ett eller annet costa rica.. vanskelig å se siden det er kjølepasta.. alt inni pc'en var ribbet untatt hk og cpu.. kjøreribba var også tatt vekk.. det jeg lurer på er om dere tror dette funker?.. det ser jo helt i orden ut.. og hvilken socket det er.. og hvor mye koster isåfall en kjøler?. har ram brikker og kan skaffe skjermkort.. har også harddisk, kabinett og psu.. så jeg hadde håpet jeg kunne bygget en pc utav dette eventuelt om cpu'en er brukbar og kan selges elns edit: hovedkortet heter: Abit-BG7E Endret 25. oktober 2005 av complexity Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 hehe er jo bare å prøve og se det. Sjangsen for at en av delene virker er jo rimelig stor da Lenke til kommentar
Max Mekker Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvorfor tror du at det lå på fyllinga? Fordi det er ok og eieren ikke har bruk for det lenger? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Hvorfor tror du at det lå på fyllinga? Fordi det er ok og eieren ikke har bruk for det lenger? 5059467[/snapback] nej.. men det har vært andre folk og tatt alt det andre fra den.. å det kan jo hende det var en annen grunn til at den ble kastet.. btw: hardwaren sto i ett hunngamelt hyundai kabinett.. edit: fant Denne råbillige cpu kjøleren på komplett til Socket 478.. *lyst å bestille* Endret 25. oktober 2005 av complexity Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Jeg har funnet to helt fungerende maskiner på fyllinga For et år siden fant jeg en komplett maskin med 100GB disk PIII 800 256MB ram og et gammalt skjermkort. Bare plugga i strøm så var den god som gull. Hadde den som server en stund. EDIT: Norsk metallretur eier :!: Endret 25. oktober 2005 av aspstein Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Men noen som tror cpu'en virker?.. det er ganske kaldt ute i teltet der den har ligget i noen dager.. den ser helt fin ut.. alle pinnene er der også.. slik jeg har forstått der det da 2,8 ghz.. den er vel nesten like kraftig som min amd athlon 64 3000+ 2ghz.. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Men noen som tror cpu'en virker?.. det er ganske kaldt ute i teltet der den har ligget i noen dager.. den ser helt fin ut.. alle pinnene er der også.. slik jeg har forstått der det da 2,8 ghz.. den er vel nesten like kraftig som min amd athlon 64 3000+ 2ghz.. 5059670[/snapback] KOster jo ikke en dritt for en ny maskin uansett... Who cares.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 eh...om du dritter penger eller er pappagutt er ikke grunn nok til at du må komme med sånne kommentarer. uannsett så er den pentiumen noe svakere en enn 3000+, det btyr nemlig at den skal tilsvare en p4 3ghz (kommer noe an på hvem serie det er snakk om) men om det funker så er det et bra funn. klokker sikkert bra, de pleier å gjøre det. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Skal ikke engang spør om hvorfor folk er på søppeldyngen og leter etter pc deler Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 gratis deler å finne, sånn som norge fungerer nå....hiv og kjøp nytt, til trådstarter, hvilken fylling bruker du å dra til? Mange nordmenn kjøper og så går det en sikring så hiver de det og kjøper nytt Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Tror ikke du skal være redd for kulde. CPUer liker vel helst kuldegrader. Det som kan være et problem er kondens, men innen du har fått sammen maskinen og skal teste den så er det borte uansett... Lykke til Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 er veldig bruk og kast mentalitet i norge om dagen, og dersom du mener det er feil å finne ting på dynga fordi det heter dynga og ikke bruktmarked, så får du jaggu mene det. hadde jeg bodd i nærheten av en større plass med flere innbyggere så er det ikke umulig at jeg hadde tatt en tur en gang i blant også, men jeg tviler på at det er noe spesielt å finne rundtomkring her jeg bor Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 gratis deler å finne, sånn som norge fungerer nå....hiv og kjøp nytt, til trådstarter, hvilken fylling bruker du å dra til? Mange nordmenn kjøper og så går det en sikring så hiver de det og kjøper nytt 5059813[/snapback] en her oppe ved der jeg bor.. ganske liten fylling egentlig.. har tidligere hentet en del vifter og slikt til pc'en.. og mange hardisker mello, 4 og 10 gig.. pluss tastatur og mus.. og en kompis fant en 21" skjerm som fungerer yppelig!.. har også henta nettverkort, skjermkort, ram (MYE ram) men det er helst til gamle pc'er jeg har fikset til andre og slikt.. blir vell å bestille (eller skaffe) en kjøler på en eller annen måte å få bygget meg en pc til.. blir ikke noe kraftpakke ettersom jeg ikke skal legge mye penger i det.. har det meste fra før.. men spørs om q-tec psu'en holder dette stabilt da Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 det var det da, qtec er no dritt som det knapt nok er verdt å spandere en ladning hagl på... men jeg må vel ta en tur på fyllinga her en dag å sjeke litt tror jeg, kanskje jeg har flaks Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 hei.. leita litt i kottet i gammelt datastash.. der fant jeg denne kjøleribben den er ca 2cm tjukk.. og det er en liten vifte.. det jeg lurer på er om dere tror jeg kan montere denne på bare for å teste om cpu funker!.. eller tror dere den blir for varm?. har ikke kjølepasta.. hvis dette går bra får jeg testa delene allerede i dag kansje Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Går sikkert fint for å teste, men du må ha kjølepasta... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Går sikkert fint for å teste, men du må ha kjølepasta... 5063026[/snapback] faen.. kan jeg ikke bruke tannkrem elns? er bare snakk om noen sekunder skal teste uten cpu når jeg kommer hjem.. vil hk pipe elns da?.. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Du trenger hk, cpu, ram å hdder tror jeg for at ingenting skal pipe Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Du trenger hk, cpu, ram å hdder tror jeg for at ingenting skal pipe 5063272[/snapback] jaja.. men jeg vill at det skal pipe.. slik at jeg får vite at det fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå