Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe hvilken Audi?


voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver og ser etter en ny bil, og er ganske låst på at det blir en Audi 1.8T Quattro Avant. Det begrenser utvalget en god del...

 

Hvilken en av følgende 3 ville dere valgt?

Kandidat 1

Kandidat 2

Kandidat 3

Kandidat 4

 

Har som krav at det skal være skinninteriør og automatisk klimaautomat i det minste. ;)

 

Hva er det beste kjøpet, mon tro...?

 

Edit: fant en kandidat til

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Driver og ser etter en ny bil, og er ganske låst på at det blir en Audi 1.8T Quattro Avant. Det begrenser utvalget en god del...

 

Hvilken en av følgende 3 ville dere valgt?

Kandidat 1

Kandidat 2

Kandidat 3

Kandidat 4

 

Har som krav at det skal være skinninteriør og automatisk klimaautomat i det minste. ;)

 

Hva er det beste kjøpet, mon tro...?

 

Edit: fant en kandidat til

5059332[/snapback]

Hvis jeg måtte velge mellom de som du har funnet fram så må det bli, bil nummer 2 Den til 135000,- Synes at den er greiest men får jo ikke sett inni bilen da..

I tillegg var den billigere enn de andre og da.

 

EDIT: Såklart er det også den eneste bilen uten Quattro da... Altså bil nr. 2

Kanskje du bare må velge det som du vil, de bilene er vel ganske likedan mtp. feilrate og kjente feil. Ikke det at jeg er så kjent med bilene, men det vet sikkert noen andre her på forumet.

Endret av otis
Lenke til kommentar

Hei! Bil nr. 2 har Quattro den også. Det har alle kandidatene. :)

 

Uansett; fått vite av selger at det er et par feil på bilen, han vet ikke når registrerreim er skiftet og det er rust på en hjulbue. Så den virker litt "shabby" kanskje?

 

Noen flere synspunkter på hvilken som er det beste kjøpet av de 4 kandidatene? :)

Lenke til kommentar
Hei! Bil nr. 2 har Quattro den også. Det har alle kandidatene. :)

 

Uansett; fått vite av selger at det er et par feil på bilen, han vet ikke når registrerreim er skiftet og det er rust på en hjulbue. Så den virker litt "shabby" kanskje?

 

Noen flere synspunkter på hvilken som er det beste kjøpet av de 4 kandidatene? :)

5060657[/snapback]

Okei, da synes jeg kanskje at bil nr. 1 er det som jeg ville ha valgt.

Må legges til at jeg ikke har kjørt A4 stasjonsvogn men sedan.

Bil nr. 1 er klart penest mener jeg, og den har i tillegg "best" seter, tror de er veldig behagelig å sitte i. Bil nr. 3 den med brune skinnseter ser jo veldig bra ut og i tillegg har den hatt byttet mange slitedeler og det er jo bra. I tillegg så er jo bil nr.3 hos en forhandler og det kan resultere i at den blir litt dyrere enn hos en privat person, men du får jo mest sannsynligvis garanti da.

Dette er vel fremdeles en smakssak. :)

Lenke til kommentar

men få en kjøpstest eller naf test,å sjekk forstilling nøye,forstillingene på disse bilene holder ikke mål.

det var vel på disse årstallene 1995-1997 audi og passat hadde store problemer med forstillingene sine.

en jeg jobber sammen med,har en 1997 passat,han har ikke hatt noe annet en problemer med forstillingen på bilen sin.

Lenke til kommentar
men få en kjøpstest eller naf test,å sjekk forstilling nøye,forstillingene på disse bilene holder ikke mål.

det var vel på disse årstallene 1995-1997 audi og passat hadde store problemer med forstillingene sine.

en jeg jobber sammen med,har en 1997 passat,han har ikke hatt noe annet en problemer med forstillingen på bilen sin.

5060976[/snapback]

Hm.. har hørt noe om at det skal være være visse problemer med dårlige deler på A4 fra 95-96... mulig det er 97 også?

 

Uansett; betyr dette at man risikerer å kjøpe katta i sekken med en 96-modell? Eller finnes det "gode eksemplarer" her også? Har planer om å ta en NAF-test ja, vil dette avdekke om bilen er problemfri, eller kan det bli et rent helvete å eie bilen likevel? :ermm:

Lenke til kommentar
men få en kjøpstest eller naf test,å sjekk forstilling nøye,forstillingene på disse bilene holder ikke mål.

det var vel på disse årstallene 1995-1997 audi og passat hadde store problemer med forstillingene sine.

en jeg jobber sammen med,har en 1997 passat,han har ikke hatt noe annet en problemer med forstillingen på bilen sin.

5060976[/snapback]

Hm.. har hørt noe om at det skal være være visse problemer med dårlige deler på A4 fra 95-96... mulig det er 97 også?

 

Uansett; betyr dette at man risikerer å kjøpe katta i sekken med en 96-modell? Eller finnes det "gode eksemplarer" her også? Har planer om å ta en NAF-test ja, vil dette avdekke om bilen er problemfri, eller kan det bli et rent helvete å eie bilen likevel? :ermm:

5061099[/snapback]

Jeg kan tenke meg at både Audi og Wolksvagen har laget deler som er bedre enn de som stod på problem bilene og at når de er blitt reparert en gang så burde jo de bilene med dårlig forstilling ha fått disse nye delen påmontert.

Det burde ha vært gjort sånn ihvertfall, vet ikke om det har virkelig blitt gjort sånn.

Lenke til kommentar

Leste i et Motor for en stund siden at de tidligere A4-modellene hadde store problemer med feil. Vær obs på at de tidlige modellene ikke kommer særlig bra ut i kollisjonstester. Anbefaler deg å kontakte et NAF-verksted/uavhengig verksted og høre om reparasjoner av svake punkter har ført til at problemene er blitt rettet opp, eller om problemene bare vil gjenta seg.

 

Forøvrig bør du jo prøvekjøre så mange du kan før du bestemmer deg for en av de du har sett deg ut :)

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...