Janmandelid Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Måtte skifte ISP fra NGT til Start (DESSVERRE!) og i den forbindelse kjøpte jeg meg en trådløs router fra CNet, men det er så uhyre ustabilt. Når jeg slår av og på maskinen kan det hende jeg ikke kan koble meg til i det hele tatt. Nettverket mitt kommer ikke engang opp i listen over tilgjengelige trådløse nettverk. Så ikveld har jeg byttet router, men støter på det samme problemet. Noen som har noen gode forslag til hva som er galt? Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 har du leita etter oppdateringer av Firmware? har du gode signal? Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Jada, har den nyeste firmwaren og signalet er utmerket når det først er oppe og går. Merkelige greier altså... har du leita etter oppdateringer av Firmware?har du gode signal? 5059793[/snapback] Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 sjekk ut timeout innstillingene på routeren... Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Prøv å sett den til kanal(channel)1. Dette funket hos meg på min dlinkrouter. Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Problemet er at det er ikke min router. Det er husverten sin. Jeg er påkoblet hans nett. ISP er NGT. Kan det være så enkelt at Ip-Telefonen har tatt min IP? sorry, denne posten ble postet feil Endret 26. oktober 2005 av tma001 Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Merkelig...det virker når man etter å ha restartet routeren og reparert tilkoblingen...da kommer den. Noen som har noen forslag her? Kan det være selve PCI-kortet som er ødelagt? Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Merkelig...det virker når man etter å ha restartet routeren og reparert tilkoblingen...da kommer den. Noen som har noen forslag her? Kan det være selve PCI-kortet som er ødelagt? 5072849[/snapback] Sjekk om du kan endre MTU i routeren, om denne står på 1492, kan du prøve å sette den til 1300. Kobla opp til Start Network forrige Onsdag og fikk masse stabilitets problemer. En slik endring av MTU gjorde imidlertid susen Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Hmmm...hva går jeg inn på da? Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Noen som vet hvordan jeg kan sjekke MTU på routeren min? Går inn i innstillingene, men finner altså ikke noe på dette? Hva står egentlig MTU for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå