software Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei. Jeg skal kjøpe ny bærbar og er ute etter en med følgende kriterier: Høy oppløsning minimum 14" skjerm og 1280 x 1024 i oppløsning (gjør ingenting om det er widescreen ) Lang batterilevetid LEttest mulig Minimum 3 usb porter Maskinen skal ikke brukes til spilling, kun musikk og office applikasjoner. Jeg har sett litt på : http://www.netshop.no/aspx/cart/konfigprnt.aspx?plid=15265 Intel Pentium M 760 2,0 GHz FSB533 2MB CACHE BOXED "Sonoma" Kingston 1 GB 533MHz Seagate Momentus 120GB 5400RPM 8MB Ellers standard. Denne ser bra ut, men den er kanskje litt "klumpete" og tung? Jeg har heller ikke behov for det kraftige skjermkortet. Hva sier dere som har peiling på bærbare, er det noen andre maskiner som passer bedre? Har sett litt på Dell x1, og den er rå men tror nok skjermen / oppløsningen blir litt i minste laget. Setter pris på tilbakemelding Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Meget bra maskin - men hvis du ikke har bruk for skjermkortet - hvorfor ikke se på DELL Inspireon 6000? Hvis du velger 9 cellers batteriet bør den holde lenge på batteriet. Jeg sjekket pris og den ble per i dag på 9500,- inkludert frakt. Da gjorde jeg følgende endringer: oppgraderte harddisk til 80GB og skjerm til 1680 x 1050 modellen, samt valgte rimeligste garantialternativ. Lenke til kommentar
software Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Den så veldig fin ut Det eneste er at den virket litt tung (3 kg), men det må man kanskje regne med når det er 15" skjerm? Den har også mulighet for 1920 x 1200 oppløsning og det er kjempegreier ENeste minuset er at det koster 1500 kr ekstra å oppgradere den til 1024MB ram, noe som kan være veldig greit å ha. Tror faktisk at jeg skal kjøpe denne maskinen såfremst ikke noen andre har en knall ide om en annen maskin Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Den så veldig fin ut Det eneste er at den virket litt tung (3 kg), men det må man kanskje regne med når det er 15" skjerm? Den har også mulighet for 1920 x 1200 oppløsning og det er kjempegreier ENeste minuset er at det koster 1500 kr ekstra å oppgradere den til 1024MB ram, noe som kan være veldig greit å ha. Tror faktisk at jeg skal kjøpe denne maskinen såfremst ikke noen andre har en knall ide om en annen maskin 5063388[/snapback] 1920 x 120 blir for mye for så liten skjerm - ihvertfall hvis du har planer om å lese noe tekst. 1680 x 1050 er akkurat passelig, teksten kunne ikke vært mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå